Nowo wybudowana kładka będzie miała 140 m długości i niecałe 5 m szerokości całkowitej. Będzie się na nią wchodziło po żelbetowych schodach, powstaną też pochylnie mierzące 60 i 140 m. Kładka i pochylnie będą oświetlone. Teren wokół zostanie obsadzony m.in. 44 drzewami liściastymi i ponad 2000 krzewów.
Z utrudnieniami w czasie budowy muszą liczyć się kierowcy. W zależności od etapu prac jezdnie będą zamykane, a ruch samochodów będzie odbywał się wyłącznie jedną jezdnią. Najbardziej uciążliwe prace będą wykonywane w nocy lub w weekendy. Przez większość czasu trwania budowy auta pojadą obiema jezdniami, na których będą wyłączane lub zwężane pasy ruchu. Na kilka dni będą zamykane na przemian jezdnia północna i południowa. Droga gruntowa biegnąca od strony ul. Piwnika-Ponurego będzie zamknięta przez około 5 miesięcy.
ZDiUM zamierzał wydać na tę budowę 5,4 mln zł. Oferta Strabag wyniosła prawie 8,6 mln zł i była najtańsza z czterech złożonych. Strabag udzieli 7 lat gwarancji na kładkę.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?