Wrocław: Remont ronda Reagana w tym i przyszłym roku

Jarosław GarbaczZaktualizowano 
Wymiana kostki na rondzie Reagana oznacza paraliż komunikacyjny w tej części miasta
Wymiana kostki na rondzie Reagana oznacza paraliż komunikacyjny w tej części miasta Fot. Paweł Relikowski
Wbrew zapowiedziom, w tym roku nie będzie remontu wszystkich fragmentów zniszczonej kostki wokół ronda Reagana. Z kontraktu zrezygnowały obie zainteresowane nim firmy, przetarg trzeba więc ogłosić raz jeszcze.

Z powodu tego poślizgu nie udałoby się zakończyć wszystkich prac do października, czyli przed rozpoczęciem roku akademickiego. Stąd decyzja o remoncie etapowym.

Według nowego harmonogramu w pierwszej kolejności (od lipca do września 2010 r.) drogowcy wymienią bruk na torowisku na ul. Curie-Skłodowskiej, między ul. Norwida a rondem. W tym czasie zmodernizowany będzie też podkład kostki na jednym z peronów przystanku na samym rondzie. Kostka na przystanku pozostanie, ale zyska trwalszy podkład. Na torowiskach dojazdowych kostkę zastąpi beton. Pozostałe roboty przesunięto na przyszły rok. Rozpoczną się najwcześniej w marcu, ale miasto zastrzega, że mogą być przełożone na wakacje. Wtedy drogowcy wymienią kostkę od mostu Grunwaldzkiego do ronda oraz wyremontują betonowe podkłady torowiska, prowadzące od ronda do mostu Szczytnickiego.

Pierwotnie miasto planowało wymianę nawierzchni wszystkich torowisk wokół ronda do końca września. W połowie maja z inwestycji wycofał się jednak zwycięzca przetargu, firma KZN Bieżanów. - 19 maja minął termin wpłaty drugiego wadium przez przedsiębiorstwa ubiegające się o wykonanie remontu - wyjaśnia Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
W międzyczasie z walki o kontrakt zrezygnował też drugi oferent - Zakłady Sieci i Zasilania. Teraz miasto musi ogłosić nowy przetarg. Remont na pl. Grunwaldzkim to utrudnienie dla komunikacji miejskiej.

Podczas pierwszego etapu z ronda na Biskupin pojadą autobusy zastępcze. Część tramwajów zostanie skierowana również na Sępolno (przez most Szczytnicki). Kostkę trzeba wyremontować, bo się zapada. Zamiast na betonie, ułożono ją na mieszance piasku z cementem, a deszcz wypłukuje piasek.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3