Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław. Nowe, zielone torowisko na Biskupinie. Właśnie ruszył remont

Redakcja
Przebudowa torowiska tramwajowego MPK na Biskupinie we Wrocławiu.
Przebudowa torowiska tramwajowego MPK na Biskupinie we Wrocławiu. Gazeta Wrocławska
To jeden z najdroższych remontów MPK w mieście. Umowa podpisana i prace już trwają. Sprawdź, kiedy zakończy się przebudowa.

Ruszyła jedna z największych inwestycji zaplanowanych w tym roku przez wrocławskie MPK. Prezes spółki przewozowej podpisał umowę z firmą, która wybuduje nowe, zielone torowisko tramwajowe na ulicy Olszewskiego między zajezdnią Dąbie, a pętlą na Biskupinie. Koszt inwestycji to 20 mln złotych. Prace potrwają blisko 3 miesiące.

Wraz z podpisaniem umowy przez prezesa MPK Krzysztofa Balawejdera i szefa wrocławskiego Zakładu Sieci i Zasilania Krzysztofa Surówkę, pracownicy tej firmy rozpoczęli cięcie szyn i demontaż starego torowiska. Umowę podpisano w zabytkowym tramwaju Gustaw.

To największa inwestycja remontowa MPK w tym roku. Koszt wszystkich prac to blisko 20 mln złotych. – Na nowo powstaną dwa tory o długości blisko dwóch kilometrów, a także pętla na Biskupinie wraz z bocznym torem dla tramwajów i budynkiem socjalnym dla motorniczych MPK – powiedział nam Krzysztof Surówka.

Torowisko na Biskupinie powstanie w podobnej technologii jak to budowane właśnie na alei Hallera, czyli będzie to tzw. zielone torowisko. Będzie zarośnięte trawą, a widoczne będą jedynie same szyny. Najpierw teren zostanie odwoniony, a także wymieniona zostanie sieć trakcyjna, oraz kable ją zasilające. Przebudowane zostaną także perony przystankowe i przejazdy przez torowisko.

Prace na Biskupinie zaplanowano do końca października, ale być może uda się je zakończyć około 10 października, tak by tramwaje pojechały nowymi torami wraz z powrotem studentów.

W związku z rozpoczętą przebudową torowiska tramwajowego na ulicy Olszewskiego zmieniły się trasy kursujących tamtędy tramwajów. Trasa linii nr 2 i 10 została skrócona do tymczasowej pętli na terenie zajezdni „Dąbie” (przystanek „Tramwajowa”). Trasy linii 1 i 4 skrócono do pętli ZOO przy skrzyżowaniu ulicy Wróblewskiego i Kopernika.

Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska tramwajowego na Olszewskiego, uruchomiono linię autobusową 701, która kursuje pomiędzy Halą Stulecia a pętlą „Bartoszowie". Autobusy 701 jeżdżą w dni robocze średnio, co 7 minut, a w wolne dni – co 10.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 1, 2, 4 lub 10 mogą kontynuować podróż autobusem tej linii na całej trasie przejazdu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto