Początkowo zapowiadano, że most będzie miał po dwa pasy w każdą stronę. Kilka lat temu, wraz z poszerzeniem ul. Racławickiej, przygotowano na nie miejsce wzdłuż dawnego wojskowego kompleksu sportowego. Al. Piastów i fragment ul. Racławickiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Skarbowców, też mają po dwie nitki.Teraz wiadomo jednak, że - przynajmniej na razie - most będzie jednojezdniowy.
- Na razie na szerszą drogę nie ma zapotrzebowania - uważa Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje, która zajmie się budową mostu.
Z kolei budową brakującego odcinka ul. Racławickiej zajmie się Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
- Chcemy obie inwestycje przeprowadzić jednocześnie, tak by ani most, ani droga nie prowadziły donikąd - wyjaśnia Ewa Mazur, rzecznik ZDiUM.
Budowa węższego mostu ma też cel. Urzędnicy przekonują, że nie chcą dopuścić do sytuacji, by spokojna osiedlowa droga, wiodąca z jednej strony wśród domków jednorodzinnych, a z drugiej - obok kameralnego osiedla mieszkaniowego i terenów zielonych, stała się trasą tranzytową dla ciężarówek.
- To dobry pomysł, szersza droga na pewno przyciągałaby tiry. Z drugiej strony wątpię, czy kierowcy ciężarówek będą wybierać trasę, która później wiedzie przez wąską ul. Gajowicką lub Skarbowców - mówi Mariusz Zieliński z ul. Rymarskiej.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?