- Blik, logowanie, potwierdzenie przelewu, wylogowywanie, aplikacja, nic nie działa - alarmują nas klienci trzech banków – ING, mBanku i Santandera. Od rana są problemy z zalogowaniem się do bankowości elektronicznej. Jest też wiele sygnałów, że nie działają ich aplikacje mobilne.
Najprawdopodobniej padł system informatyczny banków. Klienci nie kryją złości. „To jest paranoja, kolejna awaria w ciągu liku dni, opłaty za konta pobierajcie to zacznijcie płacić odszkodowanie. Przetrzymujecie czyjeś pieniądze Którymi obracanie i dobrze tym zarabiacie” – napisała jedna z klientek.
Jak na razie banki nie informują, co dokładnie się stało, ale jak nas zapewniono w Santanderze, trwają pracuje nad przywróceniem normalnego funkcjonowania serwisów i aplikacji. Z kolei mBank apeluje do swoich klientów na stronie internetowej: W tej chwili możecie mieć problem z zalogowaniem się do aplikacji. Nie skorzystacie też z BLIK-a, dlatego korzystajcie z kart. Pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej rozwiązać problem. Będziemy was informować na bieżąco.
Moje ING i aplikacja mobilna działały wolniej, występowały również problemy z logowaniem i wyświetlaniem historii transakcji. Sytuację udało nam się opanować. Problem był natury technologicznej. Obecnie wszystkie nasze usługi działają prawidłowo – takie zapewnienie otrzymaliśmy z ING Banku Śląskiego.
W sieci pojawiły się spekulacje, że wymienione banki - ING, mBank i Santander – mogły paść ofiarą nasilonych cyberataków.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?