Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Magistrat szykuje strategię ruchu na Euro 2012

Jerzy Wójcik
Zamknięte dla wszystkich samochodów ścisłe centrum Wrocławia, ograniczone trasą W-Z, Nowym Światem, Grodzką i św. Katarzyny, na większości głównych dróg wydzielone pasy dla autobusów i siedemnaście dużych parkingów w całym mieście. Tak Wrocław szykuje się do Euro 2012. W magistracie powstała właśnie strategia ruchu na czas mistrzostw.

Oto zmiany, jakie na czerwiec 2012 szykują urzędnicy:

Samochody
Wrocławianie tylko częściowo będą mogli korzystać z wielu głównych ulic: Kazimierza Wielkiego, św. Mikołaja, Ruskiej, Legnickiej czy Lotniczej. Będziemy tam mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, bo osobny pas dostaną VIP-y oraz pojazdy uprzywilejowanych służb. Natomiast ulica Pilczycka na trzy godziny przed meczem będzie jednokierunkowa w kierunku stadionu i odwrotnie już po meczu.

Dodatkowo na niektórych ulicach zostanie wyznaczony specjalnie na czas Euro dodatkowy pas dla komunikacji miejskiej. Szoferzy spoza Wrocławia w ogóle nie będą mieli po co pakować się do centrum. Już od obrzeży miasta tablice informacyjne będą ich prowadziły na parkingi tzw. park+ride (patrz infografika). To oznacza, że tam zostawią auta, a dalej będą mogli skorzystać z komunikacji miejskiej.

- System informacji dla kierowców będzie połączony z istniejącym już wówczas inteligentnym systemem transportu (ITS) oraz wzbogacony o dodatkowe informacje, specjalnie na czas Euro - tłumaczy Maciej Nowaczyk ze spółki Wrocław 2012. I tak przykładowo: kibice jadący od strony Poznania zostaną skierowani ze swoim autem na parkingi przy Żmigrodzkiej i Bałtyckiej, a dalej pojadą do centrum lub stadionu specjalnie oznakowanymi tramwajami, które będą miały pierwszeństwo.

Wrocław przygotowuje się do Euro 2012

Komunikacja miejska
Na czas Euro we Wrocławiu przybędzie 7 dodatkowych linii tramwajowych i autobusowych. Będą one kursować m.in. z lotniska, obwodnicą autostradową, prosto na stadion (autobus co cztery minuty) czy tramwaj ze stadionu do Kazimierza Wielkiego i z powrotem na stadion (co pięć minut w dniach meczowych). Dodatkowe linie nie będą kursowały przez cały czerwiec, a mają być uruchamiane w zależności od meczu, jaki właśnie jest rozgrywany i oczekiwanego zainteresowania. Tramwaje będą także kluczowe przy obsłudze parkingów P+R. Wszystkie one zostaną zlokalizowane tak, by kierowca miał krótki spacer do pętli lub przystanku tramwajowego.

Pociągi
Kibice przyjeżdżający na dworzec Wrocław Główny będą mieli do dyspozycji specjalnie wyznaczony ciąg pieszy od stacji aż do stref kibica w centrum. Przy pozostałych dwóch dworcach, które mają przyjąć ruch na Euro (Mikołajów i Nad-odrze), planuje się dodatkowe połączenia komunikacji miejskiej.

Na własnych nogach
Zapewne w trakcie Euro 2012 będzie to najpewniejszy sposób przemieszczania się. Urzędnicy chcą kibicom ułatwić chodzenie po mieście, wydzielając kilka ciągów pieszych (barierami) nawet kosztem fragmentów niektórych ulic. Tak ma być np. przy Skargi, Kościuszki czy fragmencie Świdnickiej. Wzdłuż wszystkich ciągów pieszych zostanie dodatkowo wprowadzony zakaz parkowania.

Zobacz także: Wielkie Święto z UEFA w czerwcu we Wrocławiu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto