Wrocław ma plan... a nawet masterplan. O samochodzie w centrum zapomnij! [SZCZEGÓŁY]
Ogródki na ulicach w centrum kosztem miejsc parkingowych
Autorzy raportu piszą: Ciągi uliczne we Wrocławiu, w ramach których funkcjonuje ogrom ogródków restauracyjnych, jak ulica Świętego Antoniego, Świdnicka, Oławska czy Kuźnicza są najlepszym przykładem, że przestrzeń w mieście może być funkcjonalna, zróżnicowana, a przede wszystkim przyjazna użytkownikom.
Trend zmniejszania liczby miejsc postojowych na rzecz organizowania ogródków restauracyjnych, jest działaniem dobrym, ożywiającym ulice sezonowo, szczególnie wiosną i latem. Jednak należy brać pod uwagę funkcję ulicy oraz zachowanie parametrów dla użytkowników poprzez zapewnienie dostępności do infrastruktury.
To działanie, które należy kontynuować, zachowując w miarę możliwości równowagę przy pozostawianiu odpowiedniej liczby miejsc postojowych, które są niezbędne np. mieszkańcom czy dostawcom, a także służbom technicznym. Zaleca się, aby nie więcej niż 50% długości ulicy było przeznaczane na ogródki gastronomiczne.
Oto wnioski dotyczące kształtowania usług na ulicach Wrocławia:
* Wykorzystanie potencjału parteru budynków dla zwiększenia atrakcyjności ulic
* Kontynuacja trendu związanego z przekształcaniem miejsc postojowych na ogródki gastronomiczne
* Zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc dla dostawców i służb technicznych w przypadku zmian w organizacji ruchu