Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Krzywe tory dla Tramwaju Plus

Jerzy Wójcik
Tory, po których wzdłuż Świeradowskiej pojedzie Tramwaj Plus. Raczej się nie rozpędzi...
Tory, po których wzdłuż Świeradowskiej pojedzie Tramwaj Plus. Raczej się nie rozpędzi... Janusz Wójtowicz
Kilkusetmetrowy odcinek nowych torów tramwajowych wzdłuż ulicy Świeradowskiej. Teoretycznie długa prosta, na której w przyszłym roku Tramwaj Plus mógłby się rozpędzić do 50-60 km/h i zatrzymywać się tylko na przystankach. Niestety, to tylko teoria. Przy wyremontowanej ul. Świeradowskiej tory zbudowano w taki sposób, że długa prosta kończy się na "esowato" wygiętym fragmencie przy ul. Orzechowej.

- Wygląda to tak, jakby robotnicy układali tory z dwóch stron i nie spotkali się w jednym miejscu - mówi Stanisław Bukajło, mieszkaniec Gaju. - Przecież to logiczne, że w tym miejscu tramwaj będzie musiał bardzo zwolnić - dodaje.

Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzorowała prace, twierdzi jednak, że robotnicy w tym miejscu nie popełnili żadnego błędu.

- Wszystkie prace prowadzono zgodnie z projektem - zapewnia. Dlaczego zatem zaprojektowano krzywe tory?

- Tory nie są krzywe, a jedynie na niewielkim odcinku biegną łukiem, by ominąć sieć wodociągową, która znajduje się pod spodem - wyjaśnia Szempliński.

Zdaniem urzędników, lekki łuk nie spowoduje znacznego spowolnienia tramwajów. - Nawet jeśli motorniczy będzie musiał nieco zwolnić, to nie wpłynie to znacząco na czas przejazdu - twierdzi Szempliński.

- Trzeba pamiętać, że w rejonie skrzyżowania ul. Świeradowskiej z Orzechową porusza się sporo pieszych, a tramwaj zbliża się do końcowego przystanku. I tak nie osiągałby tu zawrotnych prędkości - broni projektantów.

To jednak niejedyny problem, jaki mieszkańcy Gaju widzą po wybudowaniu na ich osiedlu torów m.in. dla Tramwaju Plus. Ludzie, którzy robią zakupy w Centrum Handlowym Gaj, narzekają, że nowe tory znacznie zmniejszyły liczbę miejsc parkingowych przy popularnym na osiedlu centrum.

- Rozumiem, że ludzie przyzwyczaili się do istniejącego przed rozbudową parkingu, ale istniał on w miejscu, w którym musiało powstać torowisko - wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Część parkingu znajdowała się na tak zwanym terenie rezerwowym, należącym do gminy Wrocław. W planach zagospodarowania zaplanowano go właśnie na rozbudowę ulicy. Urzędnicy tłumaczą, że nawet gdyby tory zaplanowano tu w środku, między jezdniami, teren parkingu zająłby pas dla samochodów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto