Wrocław. Kiedy pojedzie tramwaj na Maślice? Są konkrety!

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej.
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej. UMWr
Z blisko rocznym poślizgiem, ale w końcu jest – obiecana przez magistrat dokumentacja i koncepcja trzech związanych ze sobą inwestycji: przebudowy ulicy Maślickiej, budowy tzw. ulicy Nowomaślickiej, czyli łącznika Maślicka - Suwalska – Królewiecka i co najważniejsze - przebiegu przyszłej linii tramwajowej przez Osiedle Maślice.

Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku 1,6 km

Dokumentację dla zadania “Przebudowa ulicy Maślickiej wraz z budową torowiska tramwajowego” przygotowało Wrocławskie Biur Projektów Drosystem. Dotyczy ona przebudowy układu drogowego z uwzględnieniem rezerwy pod budowę trasy tramwajowej, a także opracowania koncepcji dla budowy trasy tramwajowej, od istniejącej linii tramwajowej na ulicy Pilczyckiej do projektowanej pętli w okolicy skrzyżowania ulicy Maślickiej, Królewieckiej i Głównej, nieopodal linii kolejowej nr 273.

Ulica Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku około 1,6 km – od ronda przy ulicy Pilczyckiej do okolic skrzyżowania z aleją Śliwową. Oprócz przebudowy jezdni, powstaną także nowe chodniki, trasy rowerowe, pojawi się zieleń i oświetlenie oraz miejsca parkingowe. Zachowana zostanie również rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową. Przypomnijmy, że obecnie budowana linia tramwajowa na ul. Długiej i Popowickiej swój bieg będzie kończyć na ulicy Królewieckiej przy Stadionie Wrocław.

Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej.
Powstała dokumentacja dotycząca budowy trasy tramwajowej na Maślice oraz przebudowy ulicy Maślickiej. UMWr

Nowa linia tramwajowa o długości ponad czterech kilometrów

Jak informuje magistrat, rozpoczęcie realizacji zarówno linii tramwajowej jak i budowy ulicy Nowomaślickiej możliwe będzie dopiero po 2022 roku, wraz zapewnieniem prze Gminę Wrocław finansowania tych inwestycji z udziałem środków zewnętrznych. Mowa tu o bardzo dużych kwotach. Przebudowy ul. Maślickiej (uzyskane zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej), budowa tzw. ul. Nowomaślickiej, czyli łącznika Maślicka - Suwalska - Królewiecka), a także budowa ponad czterokilometrowej linii tramwajowej przez Osiedle Maślice wraz z zakupem taboru, wyceniono na około 250 mln zł.

Urzędnicy podkreślają, że tylko w przypadku uzyskania finansowania zewnętrznego (środki rządowe, unijne) całość przedsięwzięcia będzie mogła być przeprowadzona jednocześnie. Brak finansowania lub jego ograniczona kwota spowoduje konieczność etapowanie inwestycji. Miastu zależy, by inwestycja była realizowana w całości.

O przebudowie ulicy Maślickiej mówi się od lat 90. ubiegłego wieku, a o budowie ul. Nowomaślickiej i linii tramwajowej od blisko dwudziestu lat. Teren pod Nowomaślicką i korytarz transportowy dla tramwaju jest zabezpieczony oraz wyznaczony w dokumentach planistycznych od 2006 roku. W Planie Transportowym Wrocławia (przygotowywana jest jego aktualizacja) zapisano jako priorytet budowę linii tramwajowej na Maślice po 2022 roku.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie