Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku 1,6 km
Dokumentację dla zadania “Przebudowa ulicy Maślickiej wraz z budową torowiska tramwajowego” przygotowało Wrocławskie Biur Projektów Drosystem. Dotyczy ona przebudowy układu drogowego z uwzględnieniem rezerwy pod budowę trasy tramwajowej, a także opracowania koncepcji dla budowy trasy tramwajowej, od istniejącej linii tramwajowej na ulicy Pilczyckiej do projektowanej pętli w okolicy skrzyżowania ulicy Maślickiej, Królewieckiej i Głównej, nieopodal linii kolejowej nr 273.
Ulica Maślicka ma zostać przebudowana na odcinku około 1,6 km – od ronda przy ulicy Pilczyckiej do okolic skrzyżowania z aleją Śliwową. Oprócz przebudowy jezdni, powstaną także nowe chodniki, trasy rowerowe, pojawi się zieleń i oświetlenie oraz miejsca parkingowe. Zachowana zostanie również rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową. Przypomnijmy, że obecnie budowana linia tramwajowa na ul. Długiej i Popowickiej swój bieg będzie kończyć na ulicy Królewieckiej przy Stadionie Wrocław.
Nowa linia tramwajowa o długości ponad czterech kilometrów
Jak informuje magistrat, rozpoczęcie realizacji zarówno linii tramwajowej jak i budowy ulicy Nowomaślickiej możliwe będzie dopiero po 2022 roku, wraz zapewnieniem prze Gminę Wrocław finansowania tych inwestycji z udziałem środków zewnętrznych. Mowa tu o bardzo dużych kwotach. Przebudowy ul. Maślickiej (uzyskane zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej), budowa tzw. ul. Nowomaślickiej, czyli łącznika Maślicka - Suwalska - Królewiecka), a także budowa ponad czterokilometrowej linii tramwajowej przez Osiedle Maślice wraz z zakupem taboru, wyceniono na około 250 mln zł.
Urzędnicy podkreślają, że tylko w przypadku uzyskania finansowania zewnętrznego (środki rządowe, unijne) całość przedsięwzięcia będzie mogła być przeprowadzona jednocześnie. Brak finansowania lub jego ograniczona kwota spowoduje konieczność etapowanie inwestycji. Miastu zależy, by inwestycja była realizowana w całości.
O przebudowie ulicy Maślickiej mówi się od lat 90. ubiegłego wieku, a o budowie ul. Nowomaślickiej i linii tramwajowej od blisko dwudziestu lat. Teren pod Nowomaślicką i korytarz transportowy dla tramwaju jest zabezpieczony oraz wyznaczony w dokumentach planistycznych od 2006 roku. W Planie Transportowym Wrocławia (przygotowywana jest jego aktualizacja) zapisano jako priorytet budowę linii tramwajowej na Maślice po 2022 roku.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?