Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław. Jak idą prace na budowie tramwaju na Popowice? Przeczytaj i zobacz zdjęcia!

Andrzej Zwoliński, Paweł Relikowski
Wrocławskie Inwestycje
Oto najnowsze szczegóły i fakty z tej inwestycji.

We Wrocławskich Inwestycjach trwa analiza ofert złożonych w przetargu na realizację II etapu budowy tramwaju na Popowice. Jak się okazało tylko jedna spośród czterech, opiewa na niższą kwotę, jaką postanowiono przeznaczyć na tę inwestycję. Tymczasem na ulicy Długiej – w ramach I etapu - pojawił się już asfalt, szybko też posuwa się przebudowa wiaduktu kolejowego.

Przypomnijmy, że miasto, MPWiK i deweloperzy Portu Popowice oraz z Kępy Mieszczańskiej, realizację zadania wycenili w sumie na blisko 150 mln 320 tys. zł. Najniższa oferta w postępowaniu przetargowym to niewiele ponad 150 mln 234 tys. zł. Złożyła ją firma Pro-Tra Building. O kilkadziesiąt milionów wyższe oferty od założonego budżetu, złożyły konsorcja: Budimex, Strabag Infrastruktura Południe i ZUE. Niebawem powinniśmy się dowiedzieć, kto będzie kontynuował budowę.

A w ramach II etapu realizacji trasy tramwajowej na Popowice ma powstać 3,1 km torowiska (w tym 1,45 km torowiska zielonego). Ma zostać przebudowany ponad 1,5 km odcinek drogi, 10 skrzyżowań, a także powstać po około 5 km chodników i tras rowerowych (chodzi o ulice: Popowicką, Starogroblową i Długą od ul. Milenijnej do Władysława Jagiełły. Oprócz tego plany przewidują wymianę instalacji podziemnych, wzmocnienie mostu Dmowskiego na potrzeby linii tramwajowej, budowę węzła przesiadkowego przy stacji Wrocław Popowice na potrzeby komunikacji miejskiej i PKP. Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 24 miesiące na przeprowadzenie prac.

Wciąż trwa realizacja I etapu budowy tramwaju na Popowice

Cały czas trwa przebudowa ulicy Długiej na wysokości Tesco do łuku, gdzie przechodzi ona w Starogroblową, za wjazdem na teren Politechniki Wrocławskiej. Oprócz budowy torowiska i nowych jezdni trwa przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą, obok siedziby Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Na Długiej położono pierwsze warstwy asfaltu, trwają też prace przy budowie chodników przy ogródkach działkowych. W planach jest też budowa prawoskrętu dla tramwajów z ulicy Milenijnej w Lotniczą, a także lewoskrętu i prawoskrętu z ulicy Dmowskiego w kierunku ulicy Mieszczańskiej. Przebudowany zostanie też fragment ulicy Mieszczańskiej, a także skrzyżowanie ulicy Popowickiej z Wejherowską, Zajęczą i Białowieską. Jednocześnie po południowej stronie Popowickiej powstaną ścieżki rowerowe.

Cała trasa tramwajowa na Popowice ma powstać do końca 2022 roku. Będzie miała łącznie 3,8 kilometra długości. Pobiegnie od skrzyżowania ulicy Jagiełły i Dmowskiego, przez most Dmowskiego, ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką aż do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką. Do wiaduktu kolejowego przy Długiej torowisko zostanie poprowadzone między jezdniami, za nim będzie przebiegało po północnej stronie drogi.

Wzdłuż trasy powstanie 9 nowych przystanków i dwa węzły przesiadkowe pomiędzy tramwajem i koleją: Wrocław-Szczepin i Wrocław-Popowice.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto