reklama

Wrocław: Fabryka przemysłu lotniczego Hydral będzie miała centrum badawcze

Marcin MonetaZaktualizowano 
Pod koniec 2013 roku HS Wrocław będzie miał gotową halę centrum badawczo-rozwojowego. Zatrudni w nim 300 inżynierów
Pod koniec 2013 roku HS Wrocław będzie miał gotową halę centrum badawczo-rozwojowego. Zatrudni w nim 300 inżynierów fot. UTC Aerospace Systems
We wtorek o godz. 14.30 światowy potentat w przemyśle lotniczym, amerykański koncern UTC Aerospace Systems, oficjalnie rozpocznie budowę centrum badawczo-rozwojowego. Stanie ono we wrocławskim zakładzie UTC przy ul. Bierutowskiej.

Wmurowany zostanie kamień węgielny, a nowe centrum zacznie działać już pod koniec przyszłego roku. Zatrudni w sumie 300 inżynierów, którzy będą zajmować się projektowaniem, oraz ulepszaniem obecnych komponentów, stosowanych w systemach lotniczych.

- Inwestycja we Wrocławiu pozwoli nam wykorzystać wiedzę i umiejętności dobrze wykształconych inżynierów z polskich uczelni, m.in. z Politechniki Wrocławskiej. To zwiększa nasze zaangażowanie we Wrocławiu. Do listy dopisuje kolejny projekt - mówi Dave Carter, wiceprezes ds. inżynieryjnych UTC Aerospace Systems.

Nowe centrum badawcze będzie miało 4 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz halę testową o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych. Nowe życie wrocławskiemu przemysłowi lotniczemu zapewniło przejęcie przez Amerykanów podupadającej fabryki Polskich Zakładów Lotniczych - Hydral.

Dawny Hydral, który borykał się z potężnymi długami i ograniczał produkcję do czterech dni w tygodniu, został sprzedany jesienią 2010 roku przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Spółka zmieniła nazwę na HS Wrocław. Amerykanie zobowiązali się w ciągu pięciu lat zainwestować w nią 65 mln zł oraz podwoić zatrudnienie.

To ostatnie zobowiązanie, po uruchomieniu centrum badawczego, będzie prawie wykonane. Amerykanie obecnie zatrudniają ponad 600 osób, czyli o 100 więcej niż w momencie przejęcia firmy.

W czasach PRL-u Hydral był jednym ze sztandarowych zakładów polskiego przemysłu lotniczego. Po transformacji zakład popadał w ruinę. Obecnie, dzię-ki nowemu inwestorowi, firma pracuje w pełnym wymiarze. Produkuje układy paliwowo-regulacyjne do silników lotniczych oraz układy hydrauliczne do sterowania i kontroli lotów. Jej produkty są montowane m.in. w samolotach Airbus A380 czy Boeing 787.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3