Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Fabryka przemysłu lotniczego Hydral będzie miała centrum badawcze

Marcin Moneta
Pod koniec 2013 roku HS Wrocław będzie miał gotową halę centrum badawczo-rozwojowego. Zatrudni w nim 300 inżynierów
Pod koniec 2013 roku HS Wrocław będzie miał gotową halę centrum badawczo-rozwojowego. Zatrudni w nim 300 inżynierów fot. UTC Aerospace Systems
We wtorek o godz. 14.30 światowy potentat w przemyśle lotniczym, amerykański koncern UTC Aerospace Systems, oficjalnie rozpocznie budowę centrum badawczo-rozwojowego. Stanie ono we wrocławskim zakładzie UTC przy ul. Bierutowskiej.

Wmurowany zostanie kamień węgielny, a nowe centrum zacznie działać już pod koniec przyszłego roku. Zatrudni w sumie 300 inżynierów, którzy będą zajmować się projektowaniem, oraz ulepszaniem obecnych komponentów, stosowanych w systemach lotniczych.

- Inwestycja we Wrocławiu pozwoli nam wykorzystać wiedzę i umiejętności dobrze wykształconych inżynierów z polskich uczelni, m.in. z Politechniki Wrocławskiej. To zwiększa nasze zaangażowanie we Wrocławiu. Do listy dopisuje kolejny projekt - mówi Dave Carter, wiceprezes ds. inżynieryjnych UTC Aerospace Systems.

Nowe centrum badawcze będzie miało 4 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz halę testową o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych. Nowe życie wrocławskiemu przemysłowi lotniczemu zapewniło przejęcie przez Amerykanów podupadającej fabryki Polskich Zakładów Lotniczych - Hydral.

Dawny Hydral, który borykał się z potężnymi długami i ograniczał produkcję do czterech dni w tygodniu, został sprzedany jesienią 2010 roku przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Spółka zmieniła nazwę na HS Wrocław. Amerykanie zobowiązali się w ciągu pięciu lat zainwestować w nią 65 mln zł oraz podwoić zatrudnienie.

To ostatnie zobowiązanie, po uruchomieniu centrum badawczego, będzie prawie wykonane. Amerykanie obecnie zatrudniają ponad 600 osób, czyli o 100 więcej niż w momencie przejęcia firmy.

W czasach PRL-u Hydral był jednym ze sztandarowych zakładów polskiego przemysłu lotniczego. Po transformacji zakład popadał w ruinę. Obecnie, dzię-ki nowemu inwestorowi, firma pracuje w pełnym wymiarze. Produkuje układy paliwowo-regulacyjne do silników lotniczych oraz układy hydrauliczne do sterowania i kontroli lotów. Jej produkty są montowane m.in. w samolotach Airbus A380 czy Boeing 787.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto