Kolejny etap prac zakłada poprowadzenie dwóch pasów ul. Bardzkiej do ronda na skrzyżowaniu z ul. Terenową i Buforową (już za wiaduktem kolejowym). Dalej, do granicy miasta, będzie poprowadzona droga z jednym pasem w każdym kierunku. Granica miasta przebiega kilkaset metrów od ronda, między Iwinami a Żernikami.
– Na razie powstaje projekt inwestycji. Wszystkie rozwiązania musimy konsultować z władzami województwa, bo droga połączy się z wojewódzką i z koleją, bo będziemy się przebijać przez wiadukt kolejowy – mówi Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje.
– Przebudowa ul. Buforowej to kluczowy projekt ze względu na połączenie miasta z autostradą A4 – mówi Tomasz Sołowiej, dyrektor Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi. Zapowiada również, że gdy dojdzie do realizacji planów, zostanie złożony wniosek o dofinansowanie inwestycji z funduszy europejskich.
Na dzień dzisiejszy wiadomo, że projekt drugiego etapu inwestycji ma być gotowy w przyszłym roku. Ale nie oznacza to, że automatycznie rozpocznie się budowa, ponieważ najpierw muszą znaleźć się pieniądze na ten cel.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?