Już wiadomo, że dokument będzie bardzo obszerny. Wszystko dlatego, że zawiera blisko 50 wniosków (i odpowiedzi na nie), które wysłali przeciwnicy budowy mostu, głównie ze Stowarzyszenia Park Szczytnicki. Przypomnijmy, że jego członkowie nie zgadzają się na taki przebieg mostu, jaki wymyślili urzędnicy. Ich zdaniem trasa zaszkodzi parkowi Szczytnickiemu.
Decyzja środowiskowa miała być gotowa już dawno. Ale urzędnicy musieli odpowiedzieć na wszystkie nadesłane wnioski, przez co ich praca znacznie się wydłużyła.
Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji, dodaje, że Akcja Park Szczytnicki zrzesza kilkadziesiąt osób. - A my dostaliśmy listę z poparciem budowy mostu od ok. dwóch tysięcy mieszkańców tzw. Wielkiej Wyspy - przekonuje Szempliński.
Most Wschodni stanie się częścią obwodnicy śródmiejskiej. Rozpocznie się na wiadukcie na al. Armii Krajowej i dotrze na ul. Mickiewicza. Budowa ma ruszyć w 2013 roku. Ustalono, że inwestycja zostanie zrealizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak kierowcy nie będą płacili za przejazd przeprawą. Najprawdopodobniej most zostanie wybudowany za pieniądze prywatnej firmy, a urząd przez ustaloną liczbę lat będzie płacił przedsiębiorstwu określoną kwotę. Szacuje się, że inwestycja pochłonie około 400 milionów złotych. W magistracie nie boją się o brak chętnych. Wszystko dlatego, że do urzędu już zgłosiła się francuska firma Bouygues Group. To przedsiębiorstwo, które wybudowało tunel pod kanałem La Manche i siedzibę Parlamentu Europejskiego w Strasburgu.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?