MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wejście smoka

Łukasz Medeksza
WROCŁAW Od mocnego uderzenia rozpoczęła swoją kampanię wyborczą Lidia Geringer d’Oedenberg, kandydatka SLD i UP na prezydenta Wrocławia. Zapowiedziała publikację „białej księgi” o wpadkach władz ...

WROCŁAW
Od mocnego uderzenia rozpoczęła swoją kampanię wyborczą Lidia Geringer d’Oedenberg, kandydatka SLD i UP na prezydenta Wrocławia. Zapowiedziała publikację „białej księgi” o wpadkach władz miasta.

Księga ma obejmować „wszystkie przypadki niegospodarności z ostatnich 12 lat, które wymagają wyjaśnienia”.
- Od kilku lat zbieramy informacje o tym, co dzieje się w mieście - tłumaczył na wczorajszej konferencji prasowej Tomasz Czajkowski, radny SLD (to on jest pomysłodawcą i wykonawcą „białej księgi”). - Musimy jednak mieć dostęp do archiwów, żeby udowodnić nasze tezy.
To oznacza, że aby księga była rzetelna, SLD musi wygrać wybory.
Jako przykład tematu, który mógłby znaleźć się w „białej księdze”, Czajkowski podał organizację sylwestra 2000 w Rynku. - Złamane zostały przy tym wszelkie przepisy ustawy o zamówieniach publicznych - mówił. - Dostęp do archiwów pozwoli nam stwierdzić, kto podejmował wtedy decyzje.
Sama Geringer d’Oedenberg długo opowiadała dziennikarzom o swoich pomysłach na zarządzanie miastem. Stwierdziła, że nadaje się na prezydenta, bo odniosła sukces w zarządzaniu kulturą (jest dyrektorem generalnym Filharmonii Wrocławskiej, szefuje festiwalowi „Wratislavia Cantans”). - A kulturą zarządza się tak, jak każdym innym przedsiębiorstwem, tyle że trudniej - mówiła. - W zeszłym roku, jako dyrektorka „Wratislavia Cantans”, wygenerowałam 700 tys. zł zysku. Jakimi zyskami mogą pochwalić się inni kandydaci?
Skrytykowała władze miejskie za milenijny koncert Placido Domingo. - Kosztował 1 mln dolarów - przypomniała. - A przecież jego stawka za koncert to 100 tys. dolarów! Gdyby miasto zaprosiło go już 2-3 lata przed milenium, byłby jeszcze tańszy.
Nie podoba jej się kupowanie za duże pieniądze stron promocyjnych w zachodnich czasopismach. Przekonywała: - Jako „Wratislavia Cantans” mam takie teksty za darmo. Docieram bezpośrednio do dziennikarzy i redaktorów. Promocja nie polega na tym, że kiedy mam pieniądze, to je wydaję. Promocja polega na tym, żeby mieć pomysł.
Przykład? Geringer d’Oedenberg pochwaliła się, że dzięki jej staraniom najbliższy ogólnopolski finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie transmitowany z Wrocławia. - Wrocław będzie miał 600 minut na antenie. I nic nas to nie kosztuje - stwierdziła kandydatka SLD i UP.
Geringer d’Oedenberg chce też m.in. stworzyć w urzędzie miejskim wydział przetargów i zamówień publicznych; nadal utrzymywać mieszkania komunalne i zachować straż miejską.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto