W sobotę pierwsze tramwaje pojadą nową trasą w kierunku Nowego Dworu (ZDJĘCIA)

red
W sobotę (26 czerwca) pierwsi pasażerowie pojadą tramwajami nowo otwartą Trasą Autobusowo Tramwajową. W pierwszej kolejności przeniesione zostaną linie tramwajowe z ulicy Legnickiej. Oto szczegóły - przeczytajcie!

Pierwszy etap ważnej dla Wrocławia inwestycji został zakończony. Tramwaje już sprawdziły torowisko, a podróż z Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej zajmuje kilka minut. Pojadą tędy wszystkie linie tramwajowe z ulicy Legnickiej, która będzie remontowana.

- Fragment od placu Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej jest dla nas bardzo ważny, ponieważ pozwoli na rozpoczęcie prac na ul. Legnickiej, na placu Strzegomskim i potem na pl. Jana Pawła. Pierwszym odcinkiem TAT pojedzie 7 linii tramwajowych, sześć z nich skieruje się w prawo na ulicę Śrubową i dalej Legnicką. Linia 23 pojedzie prosto do Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Na razie będą to linie stale kursujące po tej trasie - poinformował na spotkaniu z mediami Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

- Odcinek, który w sobotę oddamy do użytku, to blisko 2 kilometry torowiska, 5 nowych peronów przystankowych w obu kierunkach, które są umieszczone na wysokości dawnego dworca Marchijskiego, przy ul. Smoleckiej oraz przy ul. Robotniczej na wysokości ul. Śrubowej - wyjaśnia Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji, która nadzoruje budowę.

Jednym z ważniejszych i trudniejszych miejsc przy oddanym odcinku był wiadukt przy ulicy Smoleckiej, który został wzbogacony o atrakcję historyczną. Znajduje się tam odnowione wejście do schronu przeciwlotniczego. Sam wiadukt został przebudowany i dostosowany do coraz cięższych tramwajów. Co ważne dla kierowców, którzy mogą już korzystać z drogi pod wiaduktem.

Poza tramwajami na trasie pojawią się również autobusy, na razie nocne, a po zakończeniu całej inwestycji pojadą również dzienne. Cała trasa na Nowy Dwór ma być ukończona do 2023 roku.

Wzdłuż całej trasy tramwajowej wybudowane zostały oddzielne chodniki i dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Rowerzyści korzystali z niej jeszcze... przed otwarciem i jak przyznają, droga dla mieszkańców stała się ważnym szlakiem komunikacyjnym i dużym skrótem dla jadących na Nowy Dwór z centrum miasta.

Do tej pory budowa TAT pochłonęła 94 miliony złotych za odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, a sam wiadukt to koszt 6,6 mln zł.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie