Zmiany są niezbędne - przekonują działacze Porozumienia Rowerowego. Chodzi o funkcjonowanie Lubelskiego Roweru Miejskiego. I „podpowiadają” ratuszowi co należy poprawić. Chcą aby ich sugestie zostały uwzględnione w nowym przetargu na obsługę systemu ulicznych wypożyczalni rowerów. Obecna pięcioletni umowa wygasa z końcem 2019 r.
- Ale trwałość projektu EU kończy się na koniec 2020 r. Więc musimy dokładnie przeanalizować teraz kwestie formalne dotyczące czasu funkcjonowania obecnego systemu a momentem, kiedy będziemy mogli zamówić nowy system - wyjaśnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
- Jedną z największych bolączek LRM jest zły stan techniczny rowerów - mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.
Zobacz także:
Obecnie lubelski system rowerowy składa się z 951 jednośladów. Można je wypożyczać korzystając z 97 stacji.
- Warto rozważyć zakup kilku stacji wyposażonych w rowery elektryczne. Rozwiązanie takie funkcjonuje w Warszawie - wskazuje Kowalik.
To wydaje się już przesądzone. - Będziemy chcieli, aby pewną część wszystkich rowerów stanowiły te z napędem elektrycznym. To z pewnością ułatwi poruszanie się po mieście na przykład osobom starszym - mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina w tracie jesiennej kampanii wyborczej.
Porozumienie Rowerowe postuluje zwiększenie liczby wypożyczalni. - O około 20 stacji, z czego minimum 7 zlokalizowanych w centrum - przekonuje Kowalik.
Sezon wypożyczalni rowerowych w Lublinie trwa nominalnie od kwietnia do końca października. Tegoroczny został wydłużony do końca listopada. - Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą - zastrzega Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska. I mówi, że w tym roku rowery wypożyczono już ponad 700 tys. razy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?