Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Miasta Wrocław wyda ponad 160 tys. złotych na filmiki wideo. To mniej niż w ubiegłym roku

Monika Fajge
Monika Fajge
Piotr Krzyżanowski/Polska Press
Pięć firmy chce produkować materiały wideo dla Urzędu Miasta Wrocław. Tyle zgłosiło się do przetargu. Jedna firma jest lokalna, z Wrocławia, dwie z Warszawy, pozostałe z Bytomia i Bydgoszczy. Wszystkie oferty mieszczą się (cenowo) w budżecie, jaki magistrat przeznaczył na to zadanie.

Tym razem wrocławski ratusz zamierza wydać na promocję wideo 167 tys. 280 złotych. To niecałe 100 tys. złotych mniej niż w ubiegłym roku. W 2021 r. promocja wideo kosztowała miasto prawie 250 tysięcy.

Wideo było emitowane głównie w Internecie, m.in. na miejskich kanałach social media i w trakcie konferencji branżowych, ale też w kinach i telewizji. Plan na ten rok jest podobny.

"Faktyczne zakresy emisji materiałów będą wynikały z bieżącego zapotrzebowania Wydziału Promocji Miasta i Turystyki w zakresie promocji miasta wśród mieszkańców i turystów z kraju i zagranicy" - mówi Krzysztof Szłapka z wrocławskiego ratusza.

Wykonawca będzie musiał stworzyć dwa fabularyzowane i cztery niefabularyzowane spoty reklamowe oraz dwa programy o tematyce turystycznej, edukacyjnej, historycznej lub informacyjnej, a także 15-sekundowej zapowiedzi każdego z programów.
Czego konkretnie będą dotyczyć "filmiki", ma być ustalane na bieżąco. Co wiadomo już dziś, to że spoty mają trwać nie dłużej niż 30 sekund, a programy mają składać się z czterech odcinków o długości 7-12 minut. Materiały wideo mają być zrealizowane od A do Z czyli. Wykonawca musi stworzyć scenariusz, zadbać o scenografię i niezbędne pozwolenia, musi filmiki wyreżyserować, nagrać i zmontować.

Czy warto inwestować w wideo promocję?

Danuta Studencka-Derkacz, managerka studiów podyplomowych Personal Branding w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, nie ma wątpliwości.

"Dziś segment wideo jest najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej. Żyjemy w cywilizacji obrazkowej i filmy są dużo bardziej angażujące niż tekst. 90 procent współczesnych informacji to przekaz wizualny. Wideo to przekaz, który wywołuje bardzo silne emocji, intensywniej wpływa na nasze zmysły i zajmuje mało czasu" - tłumaczy ekspertka. I dodaje: - "Najbardziej sprawdzają się krótkie formy wideo, czego dowodem jest popularność TikToka i rolek na Instagramie. Często czynnikiem decyzyjnym przy wyborze kierunku podróży są obrazy. Wybieramy te destynacje, gdzie mamy szanse zrobić magiczne zdjęcia. To, co fascynuje nas na fotografii lub wideo często odgrywa decydującą rolę przy podejmowaniu decyzji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Urząd Miasta Wrocław wyda ponad 160 tys. złotych na filmiki wideo. To mniej niż w ubiegłym roku - Gazeta Wrocławska

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto