Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ULICA KRAKOWSKA: Trzeba wyregulować sygnalizację (19.08.2009)

Marcin Torz
Korki to skutek źle działającej sygnalizacji. Urzędnicy poprawią błędy za kilka dni. Do końca tygodnia sygnalizacja na ulicy Krakowskiej, w środę otwartej w całości dla ruchu, ma już działać bez zarzutu.

Korki to skutek źle działającej sygnalizacji. Urzędnicy poprawią błędy za kilka dni.
Do końca tygodnia sygnalizacja na ulicy Krakowskiej, w środę otwartej w całości dla ruchu, ma już działać bez zarzutu. Urzędnicy sprawdzali, które sygnalizatory wywołują korki. Teraz obliczają, jak długo powinno się palić zielone światło dla pieszych, a jak długo dla kierowców, żeby na ulicy nie tworzyły się wielkie korki.

- Wiemy, jak wygląda sytuacja. Chcemy poprawić sygnalizację. Staramy się tak zaprogramować światła, aby ruch tam odbywał się jak najpłynniej - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki, która odpowiada za remont.
Problem polega na tym, że przy ul. Krakowskiej sygnalizatory świetlne zainstalowano w pięciu miejscach.
- Światła zostały źle zaprogramowane, bo zielone dla kierowców świeci za krótko. I trzeba czekać kilka cykli, aby przejechać samochodem dalej - opowiada inżynier Paweł Czarniak, kierowca z Wrocławia.
Marek Szempliński tłumaczy, że postawienie dodatkowych sygnalizatorów było niezbędne, bo przy Krakowskiej znajdują się różne instytucje, a wśród nich: kościół, szkoła podstawowa i wyższa, a także sklepy, takie jak Praktiker i panuje tam spory ruch pieszych.
Dodaje też, że nie da się zadowolić jednocześnie pieszych i kierowców. Jednak podkreśla, że kiedy ruszą tramwaje, sytuacja się zmieni. Sygnalizacja ma być gotowa w weekend, gdy na Krakowską powrócą tramwaje.

Wczoraj jednak nawet pół godziny trzeba jechać ulicą Krakowską w stronę centrum. To trzy razy dłużej niż wtedy, gdy na jezdni trwały prace. Wtedy kierowcy mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie w jedną stronę, a teraz jadą po dwóch.
Takie kłopoty to nic nowego. Zawsze jest problem z sygnalizacją, kiedy droga jest oddawana do użytku po remoncie. Podobne kłopoty mają w Poznaniu. - Czasem przez miesiąc regulujemy światła, żeby jeździło się jak najpłynniej - opowiada Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
- Wszystko dlatego, że trzeba wypracować optymalne rozwiązanie. Wcześniej nie można przewidzieć wszystkiego - kończy poznański urzędnik.
Urzędnicy proszą wrocławian, by uzbroili się w cierpliwość. Problemy z sygnalizatorami mogą się pojawiać jeszcze przez kilka dni.

To ulica samych nieszczęść
Ulica Krakowska była najgorszą jezdnią we Wrocławiu. Przypominała szwajcarski ser, bo pełno w niej było dziur.
Jezdnia nadal ma po dwa pasy ruchu. Nie ma jednak wydzielonego torowiska: tramwaje pojadą tą samą drogą, co samochody. Innym minusem jest fakt, że autobusy i tramwaje nie mają przystanków w tym samym miejscu, co utrudni pasażerom przesiadki.
Krakowska od wojny nie była remontowana ani razu. Doraźnie łatano jedynie największe dziury. Jednak w końcu tych było tyle, że łatanie nic nie dawało. Zresztą wciąż tworzyły się nowe. Przez to nie dało się normalnie jeździć: samochody psuły się na ulicy, a tramwajami tak rzucało, że ludzie bali się, że wagony wypadną z szyn.

Dlatego też kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej z utęsknieniem wyczekiwali remontu. Ten trwał blisko 1,5 roku. Dwa razy wykonawca - niemiecka firma Heilit Woerner - przekładał termin oddania ulicy: raz tłumaczył opóźnienie padającym deszczem, a drugi raz dodatkowymi pracami, które musiał wykonać (chodziło o podłączenie linii energetycznych do budowanego osiedla Angel Wings przy ul. Traugutta i hotelu Hilton przy Podwalu).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: ULICA KRAKOWSKA: Trzeba wyregulować sygnalizację (19.08.2009) - Wrocław Nasze Miasto

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto