Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Siechnice - Łany będzie gotowa na Euro (ZDJĘCIA)

Marcin Torz
Trwają prace wykończeniowe na moście w Łanach. Pojedziemy nim w czerwcu 2012 roku
Trwają prace wykończeniowe na moście w Łanach. Pojedziemy nim w czerwcu 2012 roku Fot. Janusz Wójtowicz
Most nad Odrą, budowany w ramach wschodniej obwodnicy Wrocławia (połączy Siechnice z Łanami), jest już gotowy w stanie surowym. - Teraz trwają prace wykończeniowe - mówi Jacek Pysz, szef budowy z firmy Skanska.

Lada dzień zacznie się montaż ekranów akustycznych i barierek rozdzielających pasy. Później trzeba będzie położyć asfalt. Most nad Odrą ma około 120 metrów długości. O wiele dłuższa jest estakada, która prowadzi nad polderem zalewowym - mierzy aż 614 metrów. Tam również będą prowadzone prace wykończeniowe.
Na sześciokilometrowym odcinku obwodnicy, który buduje Skanska, mają być jeszcze dwa mosty (jeden nad rzeką Oławą, a drugi zostanie poprowadzony wzdłuż śluzy). Oba obiekty są już w stanie surowym.

Niebawem rozpocznie się budowa drugiej dużej estakady (532 metry) oraz niewielkiego wiaduktu w Łanach (nad wiejską drogą).

Poza tym drogowcy ze Skanski muszą jeszcze zbudować jezdnie. - Ale to mniejszy problem. Najtrudniejsze zadania mamy już za sobą - mówi Pysz.
Przypomnijmy, że trasą ma-my pojechać jeszcze przed Euro 2012. Tak zadeklarowała firma Skanska zaraz po tym, jak wygrała przetarg na budowę. W ten sposób chcą zakończyć swoją pracę pół roku wcześniej, niż przewiduje kontrakt.

Dla Wrocławia wschodnia obwodnica to wyjątkowo ważna inwestycja. Dzięki niej zakorkowane teraz główne place we Wrocławiu - Społeczny i Grunwaldzki - zostaną odciążone. Stanie się tak, bo kierowcy w końcu będą mieli do dyspozycji (na trasie Wrocław - Oława) kolejne przeprawy nad rzekami. Teraz ostatnim mostem, którym możemy przejechać w mieście przez Odrę, jest Grunwaldzki. Kolejny znajduje się dopiero w Oławie.

- Budowa wschodniej obwodnicy jest trochę w cieniu większej inwestycji, czyli autostradowej obwodnicy Wrocławia - zauważa Marek Zawadzki, kierowca zawodowy. - Ale przecież ta trasa jest równie ważna. Bardzo mi ułatwi życie, bo nie będę już musiał przebijać się przez centrum Wrocławia, aby dostać się z Radwanic na Sępol-no - tłumaczy.

Ale kierowcy wytykają, że trasa będzie miała tylko po jednym pasie w jedną stronę. Na więcej Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (inwestor budowy) nie miał pieniędzy (teraz płaci ok. 320 milionów złotych).

Jednak w przyszłości droga ma zostać poszerzona. Wtedy też obok wszystkich tzw. obiektów mostowych powstałyby bliźniacze przeprawy.

Dalsze etapy
Odcinek od Łanów do Siechnic to pierwszy etap budowy tzw. Via Romana. Nazwę przyjęto od nazwiska byłego wicemarszałka, Grzegorza Romana, pomysłodawcy trasy. Docelowo z Długołęki, przez Łany i Siechnice, mamy dojechać aż do Bielan Wrocławskich. Budowa całości zajmie dobrych kilka lat. Wtedy Wrocław będzie otoczony pierścieniem, ponieważ wschodnia obwodnica połączy się z autostradową.

Czytaj także: Eksmisje na bruk będą dozwolone

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto