Tramwaje Plus pojadą na Jagodno i Popowice. Za kilka lat

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Miasto ma w planach budowę trasy tramwaju Plus na Jagodno i ...
Miasto ma w planach budowę trasy tramwaju Plus na Jagodno i ... Kinga Czernichowska
Miasto ma w planach budowę trasy tramwaju Plus na Jagodno i Popowice. Wszystko zależy jednak od tego, czy oba te projekty otrzymują dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Zobacz też: Tydzień Mobilności 2013 we Wrocławiu. 20 września pojeździmy MPK bez biletu [program]

Projekt dotyczący budowy trasy tramwajowej na osiedle Jagodno znalazł się w propozycjach projektów zgłoszonych do współfinansowania przez UE na lata 2014-2020. Zgodnie z planami budowa nowej trasy mogłaby zostać zrealizowana w latach 2017-2020. Urzędnicy zgodnie podkreślają, że wszystko jest jednak dopiero na etapie układania planów.

Plany, plany, plany. Oby się na nich nie skończyło

- Planowana trasa tramwajowa przebiega wzdłuż ul. Buforowej, wydzielonym torowiskiem biegnącym równolegle do jezdni ul. Buforowej, od ul. Bardzkiej. Pętla autobusowo-tramwajowa planowana jest przy ul. Buforowej, w rejonie ul. Vivaldiego - mówi Julia Wach z biura prasowego Urzędu Miasta. - W zależności od terminu uruchomienia trasy do Jagodna możliwe byłoby skierowanie na tą trasę części tramwajów zakupionych w ramach Projektu Tramwaj Plus - Skoda 19T bądź też zakup nowych tramwajów.

Nie wiadomo na razie, jaki numer miałaby mieć nowa linia. Jeżeli jednak dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej nie zostanie przyznane, mieszkańcy Jagodna o tramwaju Plus będą mogli tylko pomarzyć.

- Wszystko zależy też od stopnia rozbudowy tego obszaru. Tramwaj musi mieć przecież odbiorców - komentuje Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu.

Koszt inwestycji szacuje się na 73 mln złotych. Prawdopodobnie od 75 do 85 proc. tej kwoty może pochodzić z funduszy unijnych.

Będą jeszcze inne trasy?

W planach jest także budowa innych tras Tramwaju Plus. Chodzi m.in. o trasę wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej. W planach byłaby rozbudowa Legnickiej i Długiej do dwóch jezdni i poprowadzenie wydzielonego torowiska wzdłuż całej tej trasy. Miałaby to być trasa alternatywna do ulicy Legnickiej.

Koszt realizacji takiej inwestycji szacuje się wstępnie na 130-150 milionów złotych.

- Oczekujemy na wsparcie unijne - mówi Elżbieta Urbanek. - Na razie mamy rozwiązanie koncepcyjne, ale potrzebny jest jeszcze projekt i przeprowadzenie przetargów. Gdybyśmy to dofinansowanie mieli już teraz, to prace potrwałyby trzy lata.

Istnieje też koncepcja, by zbudować trasę, która prowadziłaby wzdłuż ulic Hubskiej i Suchej. Jednak podobnie jak w przypadku Jagodna, tak i tutaj wszystko zależy od tego, czy projekty te dofinansuje unia (nadal chodzi o budżet 2014-2020 - przyp. red.).

Od 1 maja 2021 r. pojawią się nowe, unijne etykiety na oponach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie