Na razie rozstrzygnięty został przetarg na budowę pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Chodzi o budowę samej trasy i układu drogowego od pętli Wilczak do Naramowic.
Czytaj więcej: Tramwaj na Naramowice - Sprawdziliśmy, jak obecnie wygląda stan prac
Swoje oferty Poznańskim Inwestycjom Miejskim przedstawiły dwa konsorcja. - Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - tłumaczą przedstawiciele miasta.
Konsorcjum turecko-polskie wyceniło zlecone prace na 380 milionów złotych. Droższa była propozycja złożona przez firmy Torpol S.A. z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Koszty budowy pierwszego etapu miałyby pochłonąć ponad 490 milionów złotych.
Obydwie firmy zobowiązały się do udzielenia 8-letniej gwarancji na trasę i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o trzy miesiące. Ostatecznie o wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała więc cena.
Sprawdź też: Tramwaj na Naramowice: Miasto wyprowadza mieszkańców z rejonu budowy trasy tramwaju
Zwycięska oferta i tak jest bardziej kosztowna, niż na początku zakładały PIM. Kiedy przedsięwzięcie było przygotowywane wyceniono je na 330 mln zł. Z kolei w Wieloletniej Prognozie Finansowej Poznania, na inwestycję są odłożone 422 mln zł.
- Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum - podsumowują urzędnicy.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Naramowice ma się zakończyć przed upływem 2021 roku.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?