Na razie rozstrzygnięty został przetarg na budowę pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Chodzi o budowę samej trasy i układu drogowego od pętli Wilczak do Naramowic.
Czytaj więcej: Tramwaj na Naramowice - Sprawdziliśmy, jak obecnie wygląda stan prac
Swoje oferty Poznańskim Inwestycjom Miejskim przedstawiły dwa konsorcja. - Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - tłumaczą przedstawiciele miasta.
Konsorcjum turecko-polskie wyceniło zlecone prace na 380 milionów złotych. Droższa była propozycja złożona przez firmy Torpol S.A. z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Koszty budowy pierwszego etapu miałyby pochłonąć ponad 490 milionów złotych.
Obydwie firmy zobowiązały się do udzielenia 8-letniej gwarancji na trasę i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o trzy miesiące. Ostatecznie o wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała więc cena.
Sprawdź też: Tramwaj na Naramowice: Miasto wyprowadza mieszkańców z rejonu budowy trasy tramwaju
Zwycięska oferta i tak jest bardziej kosztowna, niż na początku zakładały PIM. Kiedy przedsięwzięcie było przygotowywane wyceniono je na 330 mln zł. Z kolei w Wieloletniej Prognozie Finansowej Poznania, na inwestycję są odłożone 422 mln zł.
- Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum - podsumowują urzędnicy.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Naramowice ma się zakończyć przed upływem 2021 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?