To odpowiedź urzędników na pomysł wprowadzenia opłat na autostradowej obwodnicy Wrocławia. Okazało się, że władze Wrocławia próbowały swój pomysł przeforsować w Ministerstwie Infrastruktury. Resort nie był tą sprawą jednak zainteresowany.
Pomysł o opłatach za przejazd przez miasto zaczął krzepnąć już w ub. roku. Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych "Tor", który spotykał się w tej sprawie z prezydentem Rafałem Dutkiewiczem, uważa, że sprawa byłaby prosta do załatwienia. Wystarczyłoby bowiem postawić bramki na trasach przy wjeździe do miasta.
- Jednak na konkretne projekty jest jeszcze za wcześnie - mówi. Nadal pod znakiem zapytania stoi bowiem rozporządzenie o odpłatności za przejazd AOW. Nad tą sprawą ma się pochylić rząd. Kiedy? Nie wiadomo. Niewykluczone, że stanie się to do końca lutego. Na razie propozycja wzburzyła mieszkańców stolicy Dolnego Śląska i okolicznych gmin. Rady miast, gmin, powiatów i sejmiku wystosowały apele do ministra Cezarego Grabarczyka, by AOW można było jechać zupełnie za darmo.
Jeżeli tak się nie stanie, to ciężkie auta rozjadą główne drogi w mieście. Którędy najczęściej kursują tiry? Z węzła Bielany przez al. Karkonoską, ulice: Wyścigową, Ślężną, Dyrekcyjną, Pułaskiego, pl. Społeczny, przez rondo Reagana, most Szczytnicki, al. Kochanowskiego, Krzywoustego aż do al. Jana III Sobieskiego (droga krajowa nr 8). Kursują obwodnicą śródmiejską: al. Armii Krajowej przez Wiśniową, Hallera, Klecińską, estakadę Gądowiankę, Na Ostatnim Groszu aż do ul. Żmigrodzkiej (nr 94). Ciężarówki jeżdżą także krajową "piątką", ulicami: Główną, Sułowską, Żmigrodzką i zjeżdżają na obwodnicę śródmiejską.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?