MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Teraz ERA Śląska

Michał Lizak
Już wkrótce logo Ery znajdzie się na koszulce amerykańskiego lidera Śląska – Dante Swansona.

FOT. WOJTEK WILCZYÑSKI, fotomontaż sp•gw
Już wkrótce logo Ery znajdzie się na koszulce amerykańskiego lidera Śląska – Dante Swansona. FOT. WOJTEK WILCZYÑSKI, fotomontaż sp•gw
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, wyda blisko milion dolarów na sponsorowanie wrocławskich koszykarzy. Umowa nie została jeszcze podpisana, ale wszystkie szczegóły już ustalono.

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, wyda blisko milion dolarów na sponsorowanie wrocławskich koszykarzy. Umowa nie została jeszcze podpisana, ale wszystkie szczegóły już ustalono.
Zespół w rywalizacji ligowej i pucharowej będzie występował jako Era Śląsk Wrocław

Na razie jest to wiadomość nieoficjalna, której nie chcą potwierdzić ani przedstawiciele klubu, ani komórkowego potentata. Z naszych informacji wynika jednak, że sprawa jest już przesądzona i w tej chwili trwają prace nad przygotowaniem ostatecznej wizualizacji koszulek koszykarzy i parkietu w hali Orbita oraz ustalany jest termin oficjalnej konferencji prasowej. Nie dojdzie do niej jednak w tym tygodniu.
We wczorajszym pojedynku z Holendrami w Pucharze Europy koszulki graczy oraz parkiet świeciły jeszcze pustkami. Podobnie będzie w czasie jutrzejszego spotkania z Polpharmą Starogard Gdański (Orbita, godz. 18). Ale wkrótce to się zmieni – za sprawą nowego sponsora w hali zrobi się niebiesko, a na koszulkach pojawi się logo Ery.
Ten sponsor przez ostatnie dwa lata obecny był w koszykówce, jako główny patron ligi, która rozgrywała swoje mecze pod szyldem Era Basket Liga. Latem Polska Liga Koszykówki nie zdołała przekonać Ery do przedłużenia umowy i kilka tygodni temu firma wycofała się z koszykówki i została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Dlaczego Era zdecydowała się na sponsorowanie Śląska? O wszystkim przesądziły ponoć wyniki badań marketingowych. W pierwszym roku funkcjonowania Era Basket Ligi, gdy wrocławianie grali jeszcze jako Idea Śląsk Wrocław, Idea – komórkowy konkurent Ery – zrobiła lepszy wynik marketingowy wspierając jeden klub, niż Era mając całą ligę. Teraz właśnie Śląsk ma być flagowym okrętem Ery.
Wkład Ery w budżet Śląska można szacować na około milion dolarów. To olbrzymie pieniądze. Gdyby doszło do przedłużenia umowy z Erą, jako patronem całej ligi, Śląsk musiałby oddać porównywalną powierzchnię reklamową na parkiecie (choć bez głównego miejsca na koszulkach) za 10-krotnie mniejsze pieniądze.
Umowa z Erą nie oznacza radykalnej zmiany sytuacji finansowej klubu. Ten kontrakt domknie budżet, ale w dużym stopniu środki z Ery są już rozdysponowane. Umowa oznacza stabilizację przynajmniej do końca sezonu (nie udało nam się ustalić na jaki czas Era zdecydowała się na współpracę z wrocławskim zespołem) i możliwość wzmocnienia drużyny pod koniec okresu transferowego, który trwa do 15 lutego. •

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Derby Trójmiasta: oprawa meczu Lechia Gdańsk - Arka Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto