Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tauron przebuduje sieć energetyczną we Wrocławiu, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych. Podpisano pierwszą taką umowę w Polsce

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Umowa opiewa na kwotę 26 mln złotych, z czego 60 proc. koszów inwestycji dofinansowuje NFOŚiGW.
Umowa opiewa na kwotę 26 mln złotych, z czego 60 proc. koszów inwestycji dofinansowuje NFOŚiGW. fot. Paweł Relikowski / Polska Press
Tauron Dystrybucja podpisał z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o dofinansowanie modernizacji sieci elektroenergetycznej we Wrocławiu. Umożliwi to zwiększenie ilości miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i autobusów. To pierwsza taka umowa w Polsce.

- Ta umowa pomoże nam zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne, ale również kierowana jest w stronę rozwoju elektromobilności. Są dwa zadania: budowa sieci i wsparcie zajezdni autobusowej. To element strategii jaką ogłosiliśmy w czerwcu – zielony zwrot. - mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy Tauron Polska Energia.

Umowa została podpisana pomiędzy Tauron Dystrybucja i NFOŚiGW, na dofinansowanie projektu przebudowy i modernizacji sieci przesyłowej prądu. Projekt przede wszystkim ma dać możliwość podłączenia do sieci elektrycznej nowych stacji do ładowania samochodów elektrycznych i stacji do ładowania autobusów. Stacja miałaby powstać w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej we Wrocławiu.

Ministerstwo Klimatu razem ze NFOŚiGW przeznacza na programu Zielony Transport Publiczny ponad 2 miliardy złotych. Program obejmuje m.in. dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych czy wodorowych, ale także budowę hubów ładowania pojazdów elektrycznych. Cieszę się, że w stolicy Dolnego Śląska podpisujemy pierwszą z całego cyklu umów na dofinansowanie budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. - mówi Ireneusz Zyska, wiceminister Klimatu i Środowiska

Projekt ma także cel ekologiczny. We Wrocławiu ma się zmniejszyć emisja gazów cieplarnianych o 262 tony rocznie. Umowa opiewa na kwotę 26 mln złotych, z czego 60 proc. koszów inwestycji dofinansowuje NFOŚiGW.

Z tych pieniędzy do 2026 roku zostanie sfinansowane ułożenie dziewięciu kilometrów kabla o mocy 110 kilowoltów, zamontowanie specjalistycznej stacji do ładowania autobusów elektrycznych i zamontowane nowe rozdzielnice na dotychczasowych stacjach. Projekt inwestycji i zgody budowlane już są, teraz została już tylko realizacja projektu.

- Likwidujemy jedną z barier rozwoju elektromobilności, czyli stan techniczny sieci energetycznej. Sieć musi być dostosowana do nowych przyłączeń i mocy, aby stacje do ładowania były dostosowane do pojazdów o różnych mocach i były bardziej dostępne. - dodaje Artur  Michalski,  wiceprezes Narodowego  Funduszu  Ochrony Środowiska i Gospodarki  Wodnej

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto