Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
4 z 18
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Produkcja i konkurs na nazwę

Produkcja seryjna ruszyła na...
fot. Archiwum FSR

Tarpan - najgorszy polski samochód? Docenili go głównie rolnicy i żołnierze

Produkcja i konkurs na nazwę Produkcja seryjna ruszyła na początku 1973 r. pierwszego tysiąca egzemplarzy. Pojazd produkowany był w Wielkopolskich Zakładach Napraw Samochodowych w Poznaniu-Antoninku przemianowanych później na Fabrykę Samochodów Rolniczych „Polmo” (dzisiaj mieści się tu fabryka Volkswagena). W grudniu 1972 roku bramy fabryki opuściło 25 sztuk tzw. „pierwsza seria informacyjna” już pod marką Tarpan. Zmianę nazwy uzasadniano tym, że Tarpan to symbol wytrzymałego polskiego konia. Nazwę tę wybrano w konkursie ogłoszonym przez Express Poznański we wrześniu 1972. 1146 osób przesłało wówczas łącznie 416 propozycji. Nazwę „Tarpan” wymyślił Bronisław Hasiński. Inne propozycje brzmiały: Autorol, Bomber, Plonołaz, Poznaniak, Samrol, Kary, Dzik, czy Mrówka. Do końca kwietnia następnego roku wyprodukowano 250 Tarpanów 233. W tym czasie zakłady zostały przyłączone do Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie jako Zakład Samochodów Rolniczych.

Zobacz również

Fordy Ka pojechały do klubów PLKK

Kartki zamiast goli

Polecamy

Uważaj na jadalne robaki! Nawet próbowanie z ciekawości może źle się skończyć

Uważaj na jadalne robaki! Nawet próbowanie z ciekawości może źle się skończyć

Większa kontrola na maturach 2024? Ważne słowa dyrektora CKE

Większa kontrola na maturach 2024? Ważne słowa dyrektora CKE

Polska branża motoryzacyjna będzie się coraz bardziej automatyzować

Polska branża motoryzacyjna będzie się coraz bardziej automatyzować