Przypomnijmy, że w listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku.
Obecnie na 70 kilometrowym odcinku trasy od Olszyny (przejście graniczne w województwie lubuskim) do Golnic na Dolnym Śląsku, trwają prace, które mają na celu dostosowanie przyszłej do parametrów autostrady i obowiązujących standardów sieci drogowej Unii Europejskiej. Prace podzielono na 4 odcinki, 3 znajdują się w województwie lubuskim i jeden (liczący ponad 21 kilometrów) na Dolnym Śląsku.
Za prace na dolnośląskim odcinku odpowiada Kobylarnia SA jako lider konsorcjum.
Ta inwestycja stanowi drugi etap budowy autostrady A18. Pierwszym była wspomniana już budowa jezdni północnej w latach 2004-2006. W ramach prowadzonych teraz prac przewidziano rozbiórkę istniejącej nawierzchni betonowej jezdni południowej, jej poszerzenie i odtworzenie konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu cementowego. Co ważne, beton z rozbiórki również zostanie wykorzystany. Zostanie z niego zbudowana warstwa podbudowy betonowej.
Całość prac nad przebudową drogi krajowej nr 18 do autostrady A18 ma się zakończyć w 2023 roku.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?