Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szef cofnął urlop? Sprawdź jakie przysługują Ci prawa!

Andrzej Zwoliński
Właściciel hotelu, pensjonatu lub ośrodka wypoczynkowego lub pośrednik czyli touroperator muszą się zgodzić na naszą bezpłatną rezygnację z wyjazdu w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy, ale pod warunkiem  zawarcia jej poza lokalem firmy, na przykład telefonicznie lub w sieci.   Podróżni od blisko roku mają też prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli w miejscu planowanego pobytu, zaistnieją nadzwyczajne okoliczności np. destabilizacja polityczna czy klęska żywiołowa. Dodatkowo konsument może zrezygnować z wykupionego urlopu, jeżeli jego cena wzrosła o więcej niż 8proc. w stosunku do pierwotnie umówionej kwoty. Biuro podróży może podwyższyć koszty usługi najpóźniej na 21 dni przed rozpoczęciem imprezy. W odniesieniu do imprez turystycznych o charakterze promocyjnym, czyli typu last minute, first minute, konsumentowi przysługują identyczne uprawnienia jak w przypadku pozostałych imprez turystycznych. 

Klient i przedsiębiorca mogą  umówić się, że od niektórych elementów umowy – na przykład kosztów wynajmu apartamentu można będzie odstąpić, bez zwrotu kosztów. Musi to być jednak wyraźnie zapisane w umowie.

Warto też pamiętać o jeszcze jednej zmianie, obowiązującej od ubiegłych wakacji. Już nie 30 dni, a 3 lata ma niezadowolony z wyjazdu klient biura podróży na przedstawienie roszczeń. Te przepisy nie odnoszą się do wycieczek trwających krócej niż 24 godziny. Wyjątkiem są obejmujące nocleg wycieczki jednodniowe.

Co z rezygnacją z lotu lub przejazdu koleją cz autobusem? Czy i na jakich zasadach przysługuje nam zwrot pieniędzy za bilety?
Właściciel hotelu, pensjonatu lub ośrodka wypoczynkowego lub pośrednik czyli touroperator muszą się zgodzić na naszą bezpłatną rezygnację z wyjazdu w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy, ale pod warunkiem zawarcia jej poza lokalem firmy, na przykład telefonicznie lub w sieci. Podróżni od blisko roku mają też prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli w miejscu planowanego pobytu, zaistnieją nadzwyczajne okoliczności np. destabilizacja polityczna czy klęska żywiołowa. Dodatkowo konsument może zrezygnować z wykupionego urlopu, jeżeli jego cena wzrosła o więcej niż 8proc. w stosunku do pierwotnie umówionej kwoty. Biuro podróży może podwyższyć koszty usługi najpóźniej na 21 dni przed rozpoczęciem imprezy. W odniesieniu do imprez turystycznych o charakterze promocyjnym, czyli typu last minute, first minute, konsumentowi przysługują identyczne uprawnienia jak w przypadku pozostałych imprez turystycznych. Klient i przedsiębiorca mogą umówić się, że od niektórych elementów umowy – na przykład kosztów wynajmu apartamentu można będzie odstąpić, bez zwrotu kosztów. Musi to być jednak wyraźnie zapisane w umowie. Warto też pamiętać o jeszcze jednej zmianie, obowiązującej od ubiegłych wakacji. Już nie 30 dni, a 3 lata ma niezadowolony z wyjazdu klient biura podróży na przedstawienie roszczeń. Te przepisy nie odnoszą się do wycieczek trwających krócej niż 24 godziny. Wyjątkiem są obejmujące nocleg wycieczki jednodniowe. Co z rezygnacją z lotu lub przejazdu koleją cz autobusem? Czy i na jakich zasadach przysługuje nam zwrot pieniędzy za bilety? brak
W okresie letnim temat urlopu potrafi rozgrzać bardziej niż słońce. Szczególnie jeśli na kilka dni przed wyjazdem coś zaczyna się komplikować - np. szef cofnął zgodę na urlop lub linia lotnicza poinformowała o odwołanym locie. Sprawdź jakie prawa Ci przysługują!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto