Na początku sierpnia do Wrocławia przyjechały pierwsze kratownice, czyli stalowe elementy przęsławiadunktu, który jest częścią budowanej Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Kratownice są łączone i przy pomocy 500 tonowego dźwigu ustawiane na betonowych podporach. W sumie cztery podpory w tym dwa przyczółki przejmą ciężar całej konstrukcji umieszczonej kilkanaście metrów nad ziemią.
Już widać wiadukt, ostatni kilkunastometrowy odcinek jest właśnie montowany. Ale gotowa konstrukcja wiaduktu to dopiero połowa sukcesu. Teraz musi powstać betonowa płyta nośna, na której ułożone zostanie torowisko i jezdnia.
Trasa Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór, której budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r., w sumie będzie miała 7 km długości i docelowo połączy centrum (Orląt Lwowskich) z Nowym Dworem (ul. Rogowska). Prace mają potrwać do 2023 roku, a cała inwestycja została podzielona na kilka etapów. Budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?