Jest niskopodłogowy i klimatyzowany. Ma prawie 41 metrów długości, waży ok. 80 ton, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, to 70 km/h. Zmieści się w nim 300 pasażerów - przewidziano 70 miejsc siedzących oraz 230 stojących.
Produkcją pojazdu zajęła się wrocławska firma Protram. Do przekazania tramwaju do Krakowa zostały jeszcze ok. dwa tygodnie, podczas których będzie on jeszcze wykańczany oraz testowany. Podobno krakowianie już nazywają go "Smokiem".
41 metrów długości za 5,5 mln złotych Koszt takiego tramwaju to 5,5 mln zł. To niedużo w porównaniu do 32-metrowych Tramwajów Plus, które jeżdżą po Wrocławiu (koszt: ok. 10 mln zł). Jak się dowiedzieliśmy w Protramie, firma ma już zlecenia na taki model nie tylko od Krakowa, ale też od innych miast (np. z Gorzowa Wielkopolskiego). Wrocławskie MPK nie jest jednak zainteresowane zaupem najdłuższego tramwaju. Dlaczego?
- We Wrocławiu nie ma wystarczająco długich przystanków - odpowiada Agnieszka Korzeniowska z zespołu ds. komunikacji społecznej MPK. - My korzystamy ze skód. Każde miasto ma swój model. Kraków zdecydował się akurat na ten, my natomiast jesteśmy świeżo po zakupie 31 skód 19 T, czyli Tramwajów Plus i nie planujemy inwestycji w inne modele.
Czytaj też:
- Tramwaj na Kozanow i wrocławski stadion pojedzie w marcu 2012
- Mieszkańcy Kozanów: Tramwaj Plus narobi hałasu
Kinowe premiery 2012 roku | Ferie 2012 we Wrocławiu | Koncerty we Wrocławiu w 2012 | Sky Tower w kadrze MM. Wygraj wjazd do nieba |
**
**
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?