Rząd chce wprowadzić podatek od reklam
Według nieoficjalnych informacji portalu wPolityce.pl rząd szykuje kolejny podatek. Nową daninę - nazwaną ''składką solidarnościową'' - musiałyby płacić media (telewizja, radio, wydawcy prasy, właściciele portali internetowych) oraz koncerny technologiczne m.in. Google, Facebook czy Allegro. Podatkiem objęte będą również media publiczne - TVP i rozgłośnie Polskiego Radia.
Opłata będzie wyliczana na podstawie dochodów z reklam. Stawka składki ma być zróżnicowana w zależności od reklamowanych produktów. W odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone), opłata będzie wyższa - informuje wPolityce.pl.
Niższą opłatę uiszczą natomiast wydawcy prasowi i obwiązywać ona będzie tylko do pewnego poziomu przychodów.
Zobaczcie też:
Pieniądze uzyskane z podatku mają wspomóc państwowe instytucje w walce z pandemią koronawirusa. Zostaną więc przeznaczone przede wszystkim na Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Fundusz Wsparcia Kultury i Twórczości. Jak ustalił Business Insider Polska, rząd liczy, że opłata od przychodów z reklam da około 700 mln zł wpływów.
Sejm najprawdopodobniej zajmie się projektem już w marcu. W efekcie opłata może wejść w życie w ciągu kilku miesięcy.
Zobaczcie też:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?