Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań reklamuje się we Wrocławiu. Potrzebuje wrocławskiego pierwiastka

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Wrocławianina zatrudnię od zaraz
Wrocławianina zatrudnię od zaraz Materiały prasowe
W mieście pojawiły się billboardy z napisem "Wrocławianina zatrudnię od zaraz".

We Wrocławiu można je zobaczyć m.in. przy ul. Długiej i Na Ostatnim Groszu. Ale Poznań reklamuje się także w Zielonej Górze, Krakowie, Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy, Szczecinie i Gdańsku. Wszystko w ramach kampanii "Poznań daje pracę".

- Poznań jest miastem o najniższym bezrobociu w Polsce, a jednocześnie pojawia się  coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów w różnych dziedzinach - tłumaczy Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Inwestycji. - Kampania "Poznań daje pracę profesjonalistom" ma wesprzeć poznańskie firmy w znalezieniu profesjonalnej kadry, a jednocześnie dać wyraźny sygnał potencjalnym inwestorom, że jesteśmy miastem reagującym na potrzeby biznesu. Adresowanie jej do specjalistów w innych miastach jest dowodem, że ich doceniamy i chcielibyśmy, żeby wzbogacili nasz rynek pracy.

Dobra reklama? A może "żerowanie" na tożsamości mieszkańców Wrocławia? Postanowiliśmy sprawdzić, co na ten temat sądzą specjaliści od reklamy i sami wrocławianie.

- To jest bardzo dobra reklama. Ciekawy design i odwołanie się do konfliktu między miastami (na co dzień może nie jest on widoczny, ale od razu można skojarzyć to sobie z konfliktem na linii Lech Poznań - Śląsk Wrocław) - mówi Mariusz Wszołek, specjalista w zakresie marketingu, zajmujący się też promocją Chamletów, festiwalu na najgorszą reklamę. - Poza tym hasła, widoczne na billboardzie sugerują, że to wrocławianie są profesjonalistami, co raczej tylko wzmacnia nasz lokalny patriotyzm.

Wrocławianie oceniają

Według mieszkańców Wrocławia to dobra strategia marketingowa. Zobaczcie, jakie są ich opinie:

Mnie nie przekonuje do wyprowadzenia się do Poznania, ale innych pewnie tak. Dobry chwyt marketingowy, sama bym lepiej tego nie wymyśliła - doskonały pomysł na promocję miasta. Już kiedyś widziałam inną kampanię Poznania i też uznałam, że mają dobrego marketingowca.
Magdalena Szopian

Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Poznań zatrudni wrocławian za to, że są wrocławianami. Dopiero potem okazuje się, że chodzi o specjalistów. To dobra strategia reklamowa, bo zaczyna od połechtania naszej lokalno-patriotycznej próżności. Tak jakby Poznań przyznawał, że potrzebuje wrocławskiego pierwiastka. W każdym razie ten billboard jest na pewno sympatyczniejszy niż "A nam już trawa rośnie" sprzed Euro.
Urszula Lisowska

Jeśli Poznań może zaoferować dobrą pracę młodym ludziom to dlaczego nie skorzystać z tego? To naprawdę dobry pomysł na kampanię.
Ewelina Pudło

Tak wyglądają billboardy w innych miastach

Bydgoszcz

Gdańsk

Kraków

Łódź

Szczecin

Warszawa

Zielona Góra


Czytaj też:





Koncerty w klubachWoodstock 2013
Premiery kinoweKoncert Matisyahu
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto