We Wrocławiu można je zobaczyć m.in. przy ul. Długiej i Na Ostatnim Groszu. Ale Poznań reklamuje się także w Zielonej Górze, Krakowie, Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy, Szczecinie i Gdańsku. Wszystko w ramach kampanii "Poznań daje pracę".
- Poznań jest miastem o najniższym bezrobociu w Polsce, a jednocześnie pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów w różnych dziedzinach - tłumaczy Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Inwestycji. - Kampania "Poznań daje pracę profesjonalistom" ma wesprzeć poznańskie firmy w znalezieniu profesjonalnej kadry, a jednocześnie dać wyraźny sygnał potencjalnym inwestorom, że jesteśmy miastem reagującym na potrzeby biznesu. Adresowanie jej do specjalistów w innych miastach jest dowodem, że ich doceniamy i chcielibyśmy, żeby wzbogacili nasz rynek pracy.
Dobra reklama? A może "żerowanie" na tożsamości mieszkańców Wrocławia? Postanowiliśmy sprawdzić, co na ten temat sądzą specjaliści od reklamy i sami wrocławianie.
- To jest bardzo dobra reklama. Ciekawy design i odwołanie się do konfliktu między miastami (na co dzień może nie jest on widoczny, ale od razu można skojarzyć to sobie z konfliktem na linii Lech Poznań - Śląsk Wrocław) - mówi Mariusz Wszołek, specjalista w zakresie marketingu, zajmujący się też promocją Chamletów, festiwalu na najgorszą reklamę. - Poza tym hasła, widoczne na billboardzie sugerują, że to wrocławianie są profesjonalistami, co raczej tylko wzmacnia nasz lokalny patriotyzm.
Wrocławianie oceniają
Według mieszkańców Wrocławia to dobra strategia marketingowa. Zobaczcie, jakie są ich opinie:
Mnie nie przekonuje do wyprowadzenia się do Poznania, ale innych pewnie tak. Dobry chwyt marketingowy, sama bym lepiej tego nie wymyśliła - doskonały pomysł na promocję miasta. Już kiedyś widziałam inną kampanię Poznania i też uznałam, że mają dobrego marketingowca.
Magdalena Szopian
Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Poznań zatrudni wrocławian za to, że są wrocławianami. Dopiero potem okazuje się, że chodzi o specjalistów. To dobra strategia reklamowa, bo zaczyna od połechtania naszej lokalno-patriotycznej próżności. Tak jakby Poznań przyznawał, że potrzebuje wrocławskiego pierwiastka. W każdym razie ten billboard jest na pewno sympatyczniejszy niż "A nam już trawa rośnie" sprzed Euro.
Urszula Lisowska
Jeśli Poznań może zaoferować dobrą pracę młodym ludziom to dlaczego nie skorzystać z tego? To naprawdę dobry pomysł na kampanię.
Ewelina Pudło
Tak wyglądają billboardy w innych miastach
Bydgoszcz
Gdańsk
Kraków
Łódź
Szczecin
Warszawa
Zielona Góra
Czytaj też:
- Coming-out ateistów
- Konkurs nie był ustawiony - Dutkiewicz o kontrowersjach wokół ESK 2016 dla Wrocławia
Koncerty w klubach | Woodstock 2013 | Premiery kinowe | Koncert Matisyahu |
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?