Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań bez Kaponiery!

Redakcja
Na półtora roku zmienia się układ komunikacyjny centrum miasta. ...
Na półtora roku zmienia się układ komunikacyjny centrum miasta. ... Radek Rakowski
Na półtora roku zmienia się układ komunikacyjny centrum miasta. Jednak nie wszystkie objazdy są bezpieczne!

To drugi etap remontu związanego z przedłużeniem trasy PST do Dworca Zachodniego. W pierwszym -  między sierpniem 2011 a czerwcem 2012 - zostały wykonane roboty budowlane na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej.

Drugi etap, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego, rozpocznie się 11 sierpnia 2012 roku. Zakończenie prac zaplanowano na 30 listopada 2013 roku.

Zostanie przebudowana konstrukcja wsporcza od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego, wyremontowane zostanie przejście podziemne pod rondem oraz zbudowana stacja przesiadkowa PST - Kaponiera.



Z Kaponiery znikają przystanki tramwajowe

Od soboty przez Kaponierę nie kursują tramwaje, a przejazd możliwy jest jedynie jedną nitką z ulicy Zwierzynieckiej w Roosevelta lub Świętego Marcina. W dni robocze tu mogą tworzyć się gigantyczne korki!

Jedyny przejazd przez Kaponierę - od strony ul. Zwierzynieckiej

Jednak największą pułapką na kierowców jest skrzyżowanie ulicy Mickiewicza i Słowackiego. Zmieniła się tu całkowicie organizacja ruchu – ulica Mickiewicza od skrzyżowania ze Słowackiego w stronę Zwierzynieckiej jest jednokierunkowa, a pierwszeństwo mają samochody jadące z ulicy Słowackiego lewo w Mickiewicza. Wielu kierowców jednak jeździ na pamięć, nie zwracając uwagi na aktualne oznakowanie.
- Od rana już kilkudziesięciu kierowców jechało pod prąd – przyznaje policjant pilnujący ruchu na skrzyżowaniu.



Kierowcy często jeżdżą "na pamieć" - pod prąd

Chociaż na jezdni wymalowane są znaki i linia, a przy ulicy Mickiewicza od strony Dąbrowskiego stoją znaki informujące o zmianie pierwszeństwa przejazdu, to wielu kierowców przed skrzyżowaniem nie zatrzymuje się wcale wymuszając pierwszeństwo przejazdu.

To będzie jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w czasie remontu, o ile nie zostanie zmieniona tu organizacja ruchu. Problemem są autobusy, które wyjeżdżając z ulicy Słowackiego skręcają w prawo i nie mieszczą się na jednym pasie ruchu. Tymczasem na drugim pasie stoją samochody przed wjazdem na skrzyżowanie.
- Jeśli mają tędy jeździć autobusy, to ten odcinek Mickiewicza także powinien być jednokierunkowy, z przejazdem w stronę Dąbrowskiego – przyznają policjanci.



Autobusy nie są w stanie bezkolizyjnie skręcić w ul. Mickiewicza

Zwracają także uwagę na brak linii oddzielającej dwa pasy ruchu na skręcie ze Słowackiego w Mickiewicza. Dezorientuje to kierowców, którzy nie wiedzą, na którym pasie powinni znaleźć się po zjechaniu ze skrzyżowania.

Jak dodają, prawdziwy test dla skrzyżowania rozpocznie się w poniedziałek, gdy ruch będzie znacznie większy od tego w sobotę.
- Ale to może być horror - przyznają.

Aby zobaczyć więcej zdjęć przejdź do tofogalerii

Sprawdź zmiany komunikacyjne:

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto