Pierwszy kurs, który zostanie zrealizowany elektryczny zespołem trakcyjnym typu PesaDart, to IC Bystrzyca na trasie Warszawa-Lublin. Pociąg zatrzyma się na stacjach pośrednich - Pilawa, Dęblin, Puławy Miasto i Nałęczów.
Pociągi PesaDart muszą zostać dostarczone do końca 2015 roku - i to wszystkie 20 zamówionych zespołów. Jest to warunkiem, aby uzyskane na realizację zamówienia środki unijne (stanowiące 70% ceny zakupu) nie musiały podlegać zwrotowi. Początkowo, zgodnie z umową z maja b.r., "polskie pendolino" miało być dostarczone do 14 grudnia, jednak Pesa spóźniła się z realizacją zamówienia. W połowie grudnia spółka osiągnęła porozumienie z PKP Intercity, w ramach którego ustalono, że Pesa otrzyma zapłatę po ostatecznym odbiorze pociągów, jednak przewoźnik nie wycofał się z zamiaru zastosowania kar umownych wobec producenta.
"Polskie pendolino" ma kursować na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała. Przejazd z Warszawy do Lublina można zatem potraktować jako próbny, zwłaszcza że czas przejazdu - 2 h 13 min będzie porównywalny do obecnie kursujących pociągów TLK. Prędkość maksymalna PesaDart podczas testów wyniosła tymczasem nawet 200 km/h.
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Konferencja prasowa po meczu Korona Kielce - Radomiak Radom 4:0
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?