Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po remoncie będą szybsze pociągi na trasie Wrocław - Jelcz-Laskowice przez Siechnice

Malwina Gadawa
Janusz Wójtowicz
Po modernizacji linii kolejowej i stacji, od czerwca pociągi na trasie Jelcz – Wrocław, przez Siechnice i Czernicę, będą jeździły szybciej. Do tego czasu pasażerowie muszą jeździć autobusową komunikacją zastępczą.

Przerwa w ruchu pociągów na linii kolejowej 277 spowodowana jest przebudową torów i stacji Siechnice oraz Jelcz-Miłoszyce. Koszt inwestycji to 36,6 mln zł.

Pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich zastępują do tego czasu autobusy. Jadą z Wrocławia do Jelcza-Laskowic, przez Wrocław-Brochów, Siechnice, Czernicę Wrocławską i przez Miłoszyce, z pominięciem przystanku Zakrzów-Kotowice. Dla podróżujących z tej stacji podstawiany jest drugi autobus, który dowozi ich do Siechnic, gdzie mogą się przesiąść do autobusu kursowego relacji Wrocław - Jelcz-Laskowice. Takie same kursy odbywają się w drugą stronę. Autobusy na stacji Jelcz-Laskowice zatrzymują się przy dworcu PKP (ul. Kolejowa), a na stacji Jelcz-Miłoszyce - przy skrzyżowaniu ul. Głównej i Kolejowej.

Andrzej Kozieł z Jelcza-Laskowic kiedyś sam pracował na kolei. Teraz pociągami jeździ rzadko, bo jadą zbyt wolno. To najbardziej mu przeszkadza. Widzi za to, że jest lepsza obsługa i pociągi są czystsze. Zadowolony jest z prowadzonej modernizacji linii. - Jeżeli pociągi będą jeździć szybciej, to może znów zacznę podróżować koleją - mówi.

Przed modernizacją linii pociąg na odcinku Wrocław Główny – Jelcz-Laskowice jechał około 55 minut. Od czerwca przewiduje się, że czas ten skróci się o 8 minut.

Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., mówi że konstruktorzy rozkładu jazdy PLK nadal analizują różne warianty dodatkowego skrócenia czasu podróży pomiędzy Wrocławiem a Jelczem. Nieoficjalnie mówi się, że pod koniec tego roku lub na początku przyszłego czas przejazdu na trasie 27 kilometrów może skrócić się do 35 minut.

Mirosław Siemieniec dodaje, że w ramach modernizacji stacji będą wymienione tory, rozjazdy i wyremontowane konstrukcje sieci trakcyjnej. Poprawi się również bezpieczeństwo i obsługa podróżnych. W miejsce starych peronów powstają nowe. Będą to tzw. perony wyspowe z oświetleniem, wyposażeniem dla podróżnych i podjazdem dla osób niepełnosprawnych.

- Wymieniamy również stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudujemy i wyposażymy w monitoring dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Zasadniczym celem prac jest zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h - informuje rzecznik PKP PLK.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na siechnice.naszemiasto.pl Nasze Miasto