Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwszy etap powstawania Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej ukończony. Opracowano wstępny przebieg drogi

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Oznacza to zakończenie pierwszego, wstępnego etapu przygotowań. Jest to jednak dopiero początek - jak podkreślają drogowcy, ''ustalenie ostatecznego przebiegu drogi wymaga jeszcze dużo pracy'' m.in. szczegółowych analiz i konsultacji społecznych. Szczegóły w artykule poniżej.

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Jest studium korytarzowe

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała wstępny przebieg dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, tzw. studium korytarzowe. Jest to pierwszy element dokumentacji projektowej, określający lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę. Teraz drogowcy czekają na finansowanie i ruszają do kolejnej fazy przygotowania OAW.

Wyznaczony w ramach studium korytarz, który ma szerokość ok. 5 km, na kolejnym etapie prac przygotowawczych objęty będzie analizami w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). GDDKiA przypomina jednak, że obecna faza jest etapem początkowym, a wskazane przebiegi są jedynie wstępnie wytypowanymi korytarzami. Nie przesądzają one w żaden sposób o przebiegu przyszłej drogi przez konkretne nieruchomości.

- Warianty drogi wytyczone na mapach to jedynie osie korytarzy wariantów wskazanych podczas opracowania studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po 5 km szerokości, a zatem od pokazanego na mapach przebiegu trzeba po każdej ze stron dodać jeszcze pas ok. 2,5 km. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP. (...) Dopiero po kolejnych pracach analitycznych będziemy w stanie dyskutować o konkretnych przebiegach - czytamy na stronie GDDKiA.

OAW

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku rząd przyjął nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym m.in. nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Obwodnica ta będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy. Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia: A50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Mszczonów – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki) i S50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Sochaczew – Wyszogród – S10 (Naruszewo) – Serock – S8 (Radzymin) – A2 (Mińsk Mazowiecki).

Dokładne kalendarium prac nad Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej przedstawia się następująco:

  • 2020 r. - pozyskanie finansowania na prace przygotowawcze, zatwierdzenie Programu Inwestycji, ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji programowej oraz pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 2020-2024 r. - wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej
  • 2023 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji)
  • 2024-2028 r. - badania archeologiczne
  • 2025 r. - przetarg na projekt i roboty budowlane
  • 2026-2029 r. - projektowanie i roboty budowlane

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto