MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Oddala się rozstrzygnięcie przetargu na most autostradowy

Marek Szempliński
Fot. Marek Grotowski Jeszcze długo kierowcy będą musieli przymusowo zwiedzać Wrocław, tkwiąc w korkach
Fot. Marek Grotowski Jeszcze długo kierowcy będą musieli przymusowo zwiedzać Wrocław, tkwiąc w korkach
Firma Skanska zaskarżyła wczoraj przetarg na budowę mostu na Rędzinie, który miał być pierwszym odcinkiem obwodnicy. Efekt? Wciąż nie może rozpocząć się budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia, która ma umożliwić ...

Firma Skanska zaskarżyła wczoraj przetarg na budowę mostu na Rędzinie, który miał być pierwszym odcinkiem obwodnicy.
Efekt? Wciąż nie może rozpocząć się budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia, która ma umożliwić ominięcie miasta kierowcom, jadącym z autostrady A4 do trasy na Warszawę.
Rzeczniczka prasowa wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Wąsiel twierdzi, że w tej sytuacji nie wiadomo, czy przetarg uda się rozstrzygnąć w kwietniu.
- Krajowa Izba Odwoławcza ma 15 dni na rozpatrzenie odwołania. Być może jednak sprawa trafi do sądu - wyjaśnia Joanna Wąsiel.
Przetarg na budowę mostu GDDKiA ogłosiła w kwietniu ubiegłego roku. Jednak do dziś nie udało się go zakończyć, bo firmy ubiegające się o kontrakt wciąż składają protesty. Udało im się natomiast wyeliminować najtańszą ofertę firm Dywidag Bau i Strabag.
GDDKiA gotowe już było do podpisania umowy z nieco droższym konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona. Niestety, na wart blisko 500 mln zł kontrakt ma ochotę więcej spółek. I jak się okazuje, zrobią one wszystko, aby pokonać rywali. A koszt budowy mostu rośnie coraz bardziej, bo ceny poszczególnych ofert różnią się o setki milionów. Wyeliminowane przedsiębiorstwa podejmowały się budowy o 124 mln zł taniej niż następni w kolejce.
Jeszcze bardziej niepokojąca jest strata czasu. Według wstępnych założeń budowa pierwszych odcinków obwodnicy już powinna się rozpocząć. Tymczasem nie wiadomo, czy roboty w ogóle ruszą w tym roku. A czas nagli, bo bez obwodnicy autostradowej trudno sobie wyobrazić planowane na 2012 rok rozgrywki piłkarskich mistrzostw Europy. Do zorganizowania meczu wystarczy wprawdzie tylko stadion, ale wrocławska arena ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy. Główny dojazd do niej zaplanowano pod tym kątem.

Szef dolnośląskiego komitetu organizacji Euro 2012, wojewoda Rafał Jurkowlaniec, deklaruje, że inwestycja będzie pod szczególnym nadzorem. - Zrobimy wszystko, aby ją usprawnić - zapewnia.

Walka o most
W przetargu zostały złożone cztery oferty (ceny w mln zł):
Konsorcjum firm Dywidag Bau i Strabag (452,7); konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructura (576,7); Skanska (740,6) i konsorcjum Budimex Dromex i Ferrovial Agroman (863,3),

od 12 lat
Wideo

Pijany i bez prawa jazdy uciekał przed policjantami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto