Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe ścieżki rowerowe we Wrocławiu. Sprawdź, gdzie powstaną w 2014 roku

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
W 2014 roku na realizację zadań w ramach polityki rowerowej ...
W 2014 roku na realizację zadań w ramach polityki rowerowej ... Kinga Czernichowska
W 2014 roku na realizację zadań w ramach polityki rowerowej zostanie przeznaczonych 9 mln złotych. To ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym.

Zobacz też: Wrocław przestaje dofinansowywać rowery miejskie. Co dalej z jednośladami?

Dla porównania w 2011 roku była to kwota 5 mln 100 złotych, w 2012 - 4 mln 100 złotych, a w 2013 również około 4 mln złotych.

9 milionów złotych na politykę rowerową - dużo czy mało?

Teraz urzędnicy mają do dyspozycji kwotę 9 mln złotych. Zostanie ona przeznaczona na budowę nowych tras rowerowych, pasów oraz kontrapasów, a także parkingów dla rowerów, ale także innych zadań związanych z polityką rowerową. Cezary Grochowski z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej twierdzi, że informacja o 9 mln zaciemnia obraz.

- W rzeczywistości tylko część z tych pieniędzy, a konkretnie 3,2 mln złotych, zostanie przeznaczonych na budowę nowych ciągów pieszo-rowerowych czy budowę nowych ścieżek. Reszta pieniędzy idzie na modernizację ulic, przy okazji których pamięta się także o ewentualnych zmianach dotyczących rowerzystów - twierdzi Grochowski. - Mówienie o kwocie 9 mln złotych tylko denerwuje kierowców, a nie jest prawdą, że tyle pieniędzy przeznacza się na rowerzystów. Gdyby to rzeczywiście była ta kwota rocznie, to byłoby to wystarczająco, by zadbać o spójność infrastruktury rowerowej we Wrocławiu.

Według Grochowskiego kwota 3,2 mln złotych to jednak i tak sporo w porównaniu do poprzednich lat.

Inwestycje w 2014 roku

W 2014 roku powstanie 130 nowych parkingów rowerowych (w sumie 260 miejsc postojowych). Umowy na ich realizację są już podpisane.

- Do marca powstanie nowa ścieżka rowerowa na Powstańców Śląskich. Chodzi o odcinek od ulicy Wielkiej do Ronda - informuje Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.

W planach na 2014 rok jest także przebudowa rampy przy ul. Legnickiej oraz organizacja tras rowerowych na Purkyniego, Strzegomskiej, Robotniczej, Śrubowej, Legnickiej (odcinek przy zajezdni tramwajowej oraz od Poznańskiej do Rybackiej), Piaskowej, Oławskiej (odcinek od Fosy do pl. Społecznego), Zamkowej i Marszowickiej oraz pod Mostem Warszawskim.

Jednym z zadań przewidzianych do realizacji jest także połączenie drogi rowerowej Grota Roweckiego z ul. Borowską, budowa progów przyjaznych dla rowerzystów na jezdniach, budowa przejazdu rowerowego Bogusławskiego - Świdnicka, przebudowa ul. Mińskiej (zorganizowanie tam dwukierunkowej drogi rowerowej na odcinku Tyrmanda - Zagony) oraz budowa nowych ciągów pieszo-rowerowych (na ul. Przyjaźni, Racławickiej, Okulickiego, Nowowiejskiej na odcinku od Piastowskiej do Wyszyńskiego) oraz Wyszyńskiego na odcinku od Sienkiewicza do Prusa.

Zapytaliśmy Cezarego Grochowskiego o najważniejsze potrzeby miłośników jazdy na rowerze. Wśród najbardziej nieprzyjaznych dla rowerzystów miejsc wymienił ulice: Grabiszyńską, Pomorską, Dubois, Grodzką, Ruską, Krupniczą i Sądową. Jego zdaniem brak też bezpiecznego połączenia między Dworcem Głównym a wrocławskim Rynkiem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto