MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Nie dla idiotów? - Markety ze sprzętem elektronicznym walczą o klientów

Łukasz Pałka
Od dziś działa pod Wrocławiem sklep brytyjskiej sieci Electo World. To trzeci taki obiekt w naszym kraju – po Warszawie i Gdańsku.
fot. Paweł Relikowski
Od dziś działa pod Wrocławiem sklep brytyjskiej sieci Electo World. To trzeci taki obiekt w naszym kraju – po Warszawie i Gdańsku. fot. Paweł Relikowski
Szykuje się dolnośląska odsłona wojny między sprzedawcami sprzętu RTV i AGD. Dla nas oznacza to tańsze zakupy Brytyjska sieć handlująca sprzętem elektronicznym Electro World uruchomiła dzisiaj w Bielanach ...

Szykuje się dolnośląska odsłona wojny między sprzedawcami sprzętu RTV i AGD. Dla nas oznacza to tańsze zakupy

Brytyjska sieć handlująca sprzętem elektronicznym Electro World uruchomiła dzisiaj w Bielanach Wrocławskich swój sklep, oferujący ponad 6,5 tys. produktów. Firma liczy na to, że będzie się przez niego przewijać kilkanaście tysięcy klientów tygodniowo. Jak zamierza ich zwabić do siebie? Głównie promocjami.
– Wszędzie tam, gdzie do tej pory się pojawiliśmy, nasi konkurenci obniżali ceny – podkreśla Jacek Gruchalski, dyrektor generalny Electro World Polska.
Jednak konkurenci deklarują, że wcale się nie boją. Buńczucznie zachowują się zwłaszcza przedstawiciele Media Markt, słynącego z agresywnej reklamy.
– Oczywiście, odpowiemy na nowe wyzwanie – mówi Wioletta Batóg z sieci Media Markt, która ma sklep w sąsiedztwie Electro World. – Kiedy otworzyli swój sklep obok nas w Warszawie, okazało się, że nasze obroty wzrosły. Mamy przede wszystkim szerszy asortyment – zapewnia.
W podobnym tonie wypowiadają się właściciele mniejszych sklepów ze sprzętem elektronicznym.
– To mit, że w sieciowych marketach ceny są niższe – twierdzi Kamil Wachowicz, który prowadzi we Wrocławiu sklep Mega TV. – Kilka tanich produktów ma przyciągnąć uwagę klientów, a inne są nawet droższe niż gdzie indziej.
Według Wachowicza, Electro World może na początku spowodować pewien odpływ klientów, ale nie będzie ich wcale wielu. Tymczasem eksperci przewidują wojnę cenową.
– Możemy spodziewać się znacznych przecen w sklepach sieciowych, który będą obawiać się spadku obrotów – uważa Łukasz Narożny z wrocławskiej porównywarki cen Ceneo.pl.
Jego zdaniem, spokój zachowają natomiast szefowie sklepów internetowych, które już w tej chwili oferują tani towar. Przytakuje mu Marta Pyka z największego w Polsce internetowego sklepu ze sprzętem Megamedia.pl.
– Poważnie traktujemy konkurencję, ale nie obniżymy cen o jedną trzecią. Przecież liczy się także jakość – podkreśla Marta Pyka. •

Brytyjski gigant
Electro World należy do brytyjskiego giganta – DSG International, największego w Europie sprzedawcy sprzętu elektronicznego. Ma ponad 14 tys. sklepów, które obsługują 100 mln klientów rocznie.
Electro World otworzył już trzy markety w naszym kraju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto