Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na północy Wrocławia budują największe skrzyżowanie miasta (FILM, ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE)

Weronika Skupin
Zdjęcie węzła Wrocław Północ
Zdjęcie węzła Wrocław Północ Władysław Kluczewski
Największe we Wrocławiu skrzyżowanie i jeden z największych w Polsce węzłów drogowych powstaje na północy miasta. W rejonie ul. Żmigrodzkiej będą się łączyć A8, czyli autostradowa obwodnica Wrocławia, i budowana droga ekspresowa numer 5 Wrocław – Poznań. Teren, który zajmie nowy węzeł Wrocław Północ równy jest połowie powierzchni Kozanowa.

Obecnie trwają pierwsze prace, a konkretnie prace przy obiektach, po których poprowadzona zostanie droga ekspresowa S5. Ekspresówka przejdzie górą nad rondem przy ul. Żmigrodzkiej. Na głównym przyszłym wiadukcie zostało już wykonane zbrojenie fundamentów. – Na pozostałych obiektach trwają wykopy fundamentowe i wykonywanie pali fundamentowych oraz ścianek szczelnych. Wykonane zostały nasypy – mówi Joanna Borkowska z GDDKiA.

Na razie jedyne utrudnienie dla kierowców to zwężenie do jednego pasa ruchu na odcinku niespełna 200 m w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW. Przy rondzie Obrońców Grodna powstaje bowiem podpora wiaduktu.

Gdy wielki węzeł będzie gotowy, jadący drogą S5 od strony Trzebnicy wjadą na jej odcinek mający trzy pasy: rozszerzy się ona tuż przed wjazdem do Wrocławia. Następnie przejadą pod AOW, a później pojadą nad rondem przy Żmigrodzkiej i dalej na autostradową obwodnicę Wrocławia. Zjeżdżający z S5 do miasta pokonają dwa wiadukty: nad Sułowską i wjazdem na AOW. Ze Żmigrodzkiej na trasę S5 do Trzebnicy prowadził będzie wiadukt nad ul. Polanowicką. Łącznie na jednym węźle powstanie aż pięć wiaduktów.

Sama budowa 19-kilometrowego odcinka S5 z Wrocławia do Trzebnicy jest w trakcie. Ma on być gotowy do końca 2017 r., wykonuje go firma Astaldi. Codziennie na budowie transportowanych jest około 2000 - 3000 ton piasku oraz innych kruszyw. Prace toczą się głównie na wysokości Kryniczna.

Odcinek Wrocław – Trzebnica ułatwi dojazd w kierunku Poznania. Dziś od ul. Żmigrodzkiej na wysokości AOW do Trzebnicy w godzinach szczytu jedziemy minimum pół godziny, a drogą S5 ma to zająć maksymalnie 10 minut.

Dalej trasa poprowadzi tak, jak dzisiejsza obwodnica Trzebnicy, ale dzisiejsza droga zostanie rozebrana, a w jej miejscu wybudowana będzie trasa szybkiego ruchu. Wszystkie dolnośląskie odcinki S5 będą liczyć ponad 50 km. Całą nową ekspresówką Wrocław – Poznań pojedziemy najwcześniej w 2017 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto