Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Po zmianach na Drobnera i Łokietka rowerzyści górą, a kierowcy stoją w korkach

Marcin Kaźmierczak
– Po zmianie organizacji ruchu w rejonie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa znacząco pogorszyła się płynność ruchu pomiędzy pl. Bema a mostem Uniwersyteckim. Ruch został przeniesiony z wyremontowanej ul. Łokietka na Probusa, która jest zbudowana ze starej kostki. Czy jest szansa na powrót do poprzedniej organizacji ruchu? - pyta nasz Czytelnik Piotr Wojtas. Odpowiedzi szukał Marcin Kaźmierczak.

Zmiany były podyktowane budową ścieżki rowerowej na ul. Drobnera od mostów Uniwersyteckich do skrzyżowania z ul. Probusa po stronie bulwaru i od skrzyżowania z ul. Łokietka do ul. Probusa. Pasy rowerowe zostały wyznaczone również na samej ul. Łokietka, a wjazd w tę ulicę możliwy jest wyłącznie od strony ul. Drobnera. Nowa organizacja ruchu w obrębie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa miała uprzywilejować autobusy, tramwaje, rowerzystów i pieszych. Niestety urzędnicy zapomnieli o tych, których jest najwięcej - kierowcach, którzy w godzinach szczytu stoją w korkach.

– Po zmianie organizacji ruchu w rejonie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa znacząco pogorszyła się płynność ruchu pomiędzy pl. Bema a mostem Uniwersyteckim – pisze nasz Czytelnik Piotr Wojtas. – Wystarczyłoby lepiej skoordynować sygnalizację na skrzyżowaniach ul. Drobnera z Łokieta i Dubois oraz przywrócić zieloną falę. W tej chwili jedynie cztery samochody są w stanie pokonać te skrzyżowania na jednym świetle, a przecież właśnie ruch na ul. Drobnera powinien być traktowany priorytetowo – dodaje.

Zdaniem Elżbiety Maciąg z wydziału inżynierii miejskiej we wrocławskim magistracie, celem zmiany organizacji ruchu była likwidacja ruchu tranzytowego na ul. Łokietka. – Obecnie ulicą mogą jechać pojazdy komunikacji miejskiej oraz rowerzyści, a samochody zostały skierowane do przebudowanego skrzyżowania ulic Drobnera i Probusa. Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, przejazdy rowerowe zostały wyniesione ponad poziom jezdni – mówi Elżbieta Maciąg.

Jak dodaje, sygnalizacja świetlna korygowana jest na bieżąco, ale przynajmniej na wysokości skrzyżowania ul. Drobnera i Łokietka nie ma możliwości pełnego skoordynowania ruchu w obu kierunkach. – Niemniej jednak zmiana pozwoliła na istotną poprawę transportu zbiorowego, rowerowego i pieszego w rejonie – tłumaczy Elżbieta Maciąg.

Kierowcy zwracają również uwagę na niebezpieczny manewr skrętu w lewo z ul. Drobnera w Probusa. Aby skręcić, muszą wjechać na tory tramwajowe, a czekanie na lukę między jadącymi z naprzeciwka samochodami potrafi zająć nawet minutę.

– Lewoskręt prowadzi z wydzielonego pasa ruchu, zatem kierowcy mogą odpowiednio wyczekać na moment przejazdu z zachowaniem pełnej ostrożności. Ustawione zostały także znaki przypominające o przejeździe przez torowisko. Dodatkowo, pojazdy na ul. Drobnera, które kierowca jadący w stronę ulicy Probusa musi przepuścić, są chwilę wcześniej spowalniane przez wyniesione przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów – odpowiada Elżbieta Maciąg.

Wątpliwości budzi także przeniesienie ruchu samochodowego z wyremontowanej ul. Łokietka na zbudowaną ze starej kostki ul. Probusa. Na niej też pojawi się asfalt, ale w przyszłym roku. W ramach remontu wymieniona zostanie także nawierzchnia chodników. Wydzielone zostaną także zatoki postojowe dla parkujących wzdłuż ulicy aut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto