Zostanie umieszczony tuż przy wrocławskim stadionie na Maślicach. Stalowo-betonowy multiprzystanek będzie dwupoziomowy i dwukierunkowy. Na wyższym poziomie będą zatrzymywały się tramwaje, także Tramwaj Plus, natomiast na niższym autobusy i pociągi.
Z jednego poziomu na drugi dostaniemy się schodami, windą albo rampą. Przystanek będzie w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Mają się na nim znaleźć także dwa parkingi: samochodowy Park&Ride oraz rowerowy Park&Bike.
- Ogromnie cieszymy się z powstania tej inwestycji. Najważniejsze jest to, że będzie ona wykorzystywana również po zakończeniu Euro 2012 - mówi Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia. - Przystanek znacznie poprawi komfort komunikacji mieszkańcom Leśnicy, Pilczyc oraz Maślic, zwłaszcza, że będzie kursował Tramwaj Plus. Cieszę się także, że jego wybudowaniem zajmą się wrocławskie konsorcja, dobrze znające problemy miasta - dodaje.
Koszt budowy przystanku multiprzystanku wyniesie około 49 mln złotych, z czego część zapłaci Unia Europejska i PKP. Jego wykonawcą będą dwie wrocławskie firmy - Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Przedsiębiorstwo Budowlane FILAR.
Koncepcję przystanku zaprojektowała wrocławska pracownia architektoniczna Maćków, która we wrześniu poprzedniego roku otrzymała I nagrodę na Międzynarodowym Bienalle Architektów "Leonardo 2009" w kategorii "Krajobraz, design miejski, rzeźba miejska".
Multiprzystanek ma być gotowy w lipcu 2011 roku.
Czytaj też:
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?