Trzy najbardziej kosmetyczne miasta w Polsce
Co sprawia, że to właśnie Poznań, Wrocław, Warszawa zostały okrzyknięte najbardziej kosmetycznymi miastami w Polsce? W badaniu MINTI Shop pytano między innymi o ilość produktów w kosmetyczce, wydatki na zakupy kosmetyczne oraz wizyty w salonach piękności. Odpowiedzi na te trzy pytania pozwoliły zorientować się, w którym mieście kobiety przywiązują największą wagę do dbałości o swój wygląd i pielęgnację ciała. Na tym tle szczególnie wyróżniły się trzy miasta i o ile miejsce Warszawy na podium nie jest tutaj szczególnym zaskoczeniem, to zwycięstwo Poznania i drugie miejsce Wrocławia już aż tak oczywiste się nie wydaje - w końcu konkurencja była całkiem spora.
Najciekawsze wnioski płynące z raportu
Poznanianki są bezkonkurencyjne w ilości produktów znajdujących się w ich kosmetyczkach. Aż 63,9% kobiet mieszkających w stolicy Wielkopolski deklaruje, że kosmetyków ma więcej niż 20 sztuk. Co ciekawe wcale nie stoją na czele rankingu wielkości wydatków na te produkty. Najprawdopodobniej poznanianki dokonują racjonalnych, przemyślanych wyborów.
Drugie miejsce zajmuje Warszawa, której wiele mieszkanek chętnie sięga po kosmetyki. Aż 61% deklaruje, że posiada więcej niż 20 kosmetyków w swojej łazience. To wynik niewiele niższy od tego uzyskanego przez Poznań.
W Łodzi z kolei mieszka najwięcej kobiet, które są gotowe całkiem sporo wydać na kosmetyki. Aż 80,9% deklaruje, że za kosmetyki jest w stanie zapłacić powyżej 150 zł. Dziwi fakt, że tego rankingu nie wygrała Warszawa czy Kraków - ze swoim potencjałem w postaci liczebności mieszkańców oraz wyższymi wynagrodzeniami.
Sporo mieszkanek Łodzi chodzi także do kosmetyczki przynajmniej niż raz w miesiącu (78,8%). Podobnie jak w Warszawie - tam również mieszka stosunkowo duża grupa kobiet, które uczęszczają do salonu piękności przynajmniej raz w miesiącu.
Coraz częściej kupujemy świadomie
Badanie dotyczące nawyków kosmetycznych mieszkanek największych polskich miast przyniosło nie tylko odpowiedź na pytanie, które z miast zasługuje na miano najbardziej kosmetycznego miasta w Polsce. Kobiety biorące udział w ankiecie były pytane także o swoje nawyki kosmetyczne.
Okazało się, że coraz więcej kobiet dokonuje zakupów produktów w oparciu o analizę ich składu, a także opinie ekspertów. Cena przestała więc być najważniejszym kryterium wyboru. To wiele mówi o rosnącej świadomości konsumentek.
O badaniu
Badanie ankietowe przeprowadzono w okresie lipca i sierpnia 2021 roku z wykorzystaniem ankiet online. W badaniach wzięło udział 1012 kobiet z 10 największych Polskich miast: Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Szczecina, Lublina, Gdańska, Łodzi, Bydgoszczy oraz Wrocławiu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?