Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec korków na Strzegomskiej? Nie będziemy już stać w drodze na Muchobór i Nowy Dwór?

Redakcja
Ulica Otyńska we Wrocławiu.
Ulica Otyńska we Wrocławiu. Paweł Relikowski/Gazeta Wrocławska
Dobre informacje dla kierowców. Chodzi o przebudowę ostatniego odcinka ulicy Otyńskiej, która ma stanowić część alternatywnej trasy dla zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej.

Jest coraz bliżej wyłonienia firmy, która wykona konieczne prace.

Po unieważnieniu pierwszego przetargu, wszystko wskazuje na to, że w drugim uda się wyłonić firmę, która dokończy fragment drogi mającej połączyć Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o ostatnim odcinku ulicy Otyńskiej, który połączy ulicę Fabryczną z Traktatową.

Dzięki tej inwestycji kierowcy mają zyskać skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ulicy Strzegomskiej. Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono w marcu. Miasto miało jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego blisko jej 100 metrowego odcinka Otyńskiej. Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Tym razem jedna z firm startujących w powtórzonym konkursie – Gremium Sp.z o.o. - zmieściła się w założonym przez miasto budżecie, czyli w kwocie 500 tys. zł.

Na Otyńskiej oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Przedmiot zamówienia obejmuje też opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK, co ma kosztować niewiele ponad 400 tys. zł. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy.

Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK. Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. Przejazd na Traktatowej wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto