Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kończą prace przy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Zostało niewiele czasu, co się tam dzieje?

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Wschodnia obwodnica Wrocławia. Budowa odcinka Łany - Długołęka, stan prac we wrześniu 2022 roku
Wschodnia obwodnica Wrocławia. Budowa odcinka Łany - Długołęka, stan prac we wrześniu 2022 roku Materiały inwestora Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu
Ta droga jest już teoretycznie gotowa. Teoretycznie, bo w wielu miejscach położono już ostatnią warstwę nawierzchni, po której wkrótce jeździć będą kierowcy. No właśnie, wkrótce, ale jeszcze nie wiadomo dokładnie kiedy. Mowa o odcinku wschodniej obwodnicy Wrocławia od Łanów do Długołęki. Ten 10 kilometrowy fragment nowej trasy ma ustalony termin zakończenia prac na 13 listopada 2022 roku, a więc za nieco ponad miesiąc. W praktyce drogowcy oceniają zaawansowanie prac na około 80 proc., tymczasem tzw. zaawansowanie czasowe przekroczyło już 90 procent. Czy to oznacza niewielki poślizg?

Prawdopodobnie jeszcze tej jesieni, ale nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy, kierowcy pojadą nową trasą we Wrocławiu i tuż za jego rogatkami. To fragment tzw. wschodniej obwodnicy Wrocławia, a formalnie drogi wojewódzkiej, która połączy rondo przy ulicy Strachocińskiej z drogą nr 372 z Wrocławia do Długołęki (w pobliżu Mirkowa).

Tą ważną dla kierowców inwestycję nadzoruje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, a wykonawcą - liderem konsorcjum - jest firma Kobylarnia. Trasa będzie się składać z jednej, dwupasmowej jezdni (po jednym pasie w każdym z kierunków), drogi pieszo-rowerowej oraz dróg dojazdowych i technicznych.

Z jednej strony będziemy na nią wjeżdżać na rondzie przy ulicy Strachocińskiej (na rogatkach Wrocławia):

Z drugiej wjazd będzie możliwy przez nowy węzeł powstający przy ulicy Wrocławskiej, w miejscu gdzie zaczyna się tzw. Łącznik Długołęka (pomiędzy Mirkowem a Długołęką właśnie).

Co się dzieje na budowie na przełomie września i października?

  • Układane są ostatnie warstwy nawierzchni (tzw. ścieralnej) na właściwych jezdniach
  • Montowane są bariery energochłonne
  • Pobocza i rowy wykładane są ażurowymi, betonowymi elementami
  • Montowane są siatki na ekranie przyrodniczym
  • Zakładane są balustrady na obiektach mostowych
  • Wykonywane są ciągi pieszo-rowerowe i chodniki

Zobaczcie najnowsze zdjęcia z terenu inwestycji:

od 7 lat

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto