Kolejny remont autostrady A4 pod Wrocławiem. Kiedy rusza?
Zamkną bramki poboru opłat?
Oczywiście remont tego newralgicznego fragmentu autostrady A4 musi się wiązać z wyłączeniem z ruchu bramek poboru opłat. Nie ma możliwości, żeby po prostu wszystkie je zamknąć i w jednym czasie wyremontować. Będzie się to odbywało etapami i przyszły wykonawca musi to uwzględnić w projekcie organizacji ruchu. GDDKiA w dokumentacji przetargowej pisze: Na potrzeby sporządzenia projektu czasowej organizacji ruchu oraz na potrzeby zaplanowania technologii realizacji robót poniżej zawarto podstawowe informacje oraz zalecenia dotyczące funkcjonowania poboru opłat na PPO Karwiany. Bramką wjazdową określa się bramkę na kierunku do odcinka płatnego, bramką wyjazdową – bramkę na kierunku do węzła Bielany Wrocławskie, tj. z odcinka płatnego. 1. Na kierunku wjazdowym na odcinek płatny funkcjonować może maksymalnie 5 bramek (zgodnie z numeracją jak na rysunku poniżej, bramki nr 9÷13) 2. Bramki nr 9 i 10 (opisane na rysunku niebieską czcionką) są bramkami rewersyjnymi (dwustronnymi), umożliwiającymi – w zależności od konfiguracji PPO – wjazd lub wyjazd z odcinka płatnego; 3. Na kierunku wyjazdowym z odcinka płatnego może funkcjonować (uwzględniając informacje z p. b)) od ośmiu do dziesięciu bramek; PPO może zatem funkcjonować w układach 8/5, 9/4 lub 10/3 (ilość bramek wyjazdowych/ilość bramek wjazdowych); 4. W każdym z etapów realizacyjnych w obrębie PPO muszą funkcjonować co najmniej dwie bramki wjazdowe (wskazane trzy) oraz co najmniej 5 bramek wyjazdowych.