Dzięki przebudowie ulic: Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.
Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono przed miesiącem. Miasto ma jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego 100-metrowego odcinka ul. Otyńskiej. Oprócz jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają tam zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Poza tym by połączyć Otyńską z Traktatową, kolej będzie jeszcze musiała przebudować przejazd przez torowisko na styku obu ulic.
Alternatywa dla zakorkowanych: Robotniczej i Strzegomskiej
Niedawno przebudowana i otwarta ulica Fabryczna, a teraz Otyńska i później Traktatowa mają stać się alternatywną trasą dla permanentnie zakorkowanych ulic: Robotniczej i Strzegomskiej, prowadzących na Nowy Dwór oraz Muchobór Mały.
W przypadku Otyńskiej, przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy, a wyniki przetargu powinniśmy poznać w drugiej połowie maja.
Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Miasto zarezerwowało na tę inwestycję ponad 920 tys. złotych, tymczasem złożone oferty przekraczały 1,5 mln złotych.
Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?
Aby ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei.
Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. W najbliższych miesiącach powinna się też rozpocząć przebudowa przejazdu na Traktatowej. Przejazd wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?