Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kara dla zarządców parkingów przy sklepach Aldi i Biedronka oraz zarządcy prywatnego parkingu przy placu Hirszfelda

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Dariusz Błoch, Polska Press
UOKiK karze zarządców parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. Jest też kara dla zarządcy prywatnego parkingu przy placu Hirszfelda. Wprowadzali ludzi w błąd.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymywał skargi związane z funkcjonowaniem niektórych parkingów. Chodzi przede wszystkim o parkingi przy sklepach Aldi i Biedronka. Ich zarządcą jest firma TD Systems.

Zgodnie z regulaminem parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne, pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł. Tyle że klientom naliczano opłatę także wtedy, gdy nie minął jeszcze czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie.

Wezwanie otrzymywały osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu. Działo się to z różnych przyczyn, np. konsument odruchowo włożył bilet do portfela i poszedł zrobić zakupy, nie zdążył wrócić z parkometru przed wystawieniem wezwania, bilet zsunął się na siedzenie itp.

- czytamy w komunikacie UOKiK-u.

To wzbudziło wątpliwości.

...po raz pierwszy w życiu przyjechałam do sklepu ALDI w Pszczynie (…). Pobrałam z parkometru bilet i zostawiłam go w samochodzie na siedzeniu kierowcy – było ciemno a na to miejsce najmocniej świeciła latarnia. Po zrobieniu zakupów za wycieraczką miałam wezwanie do zapłaty z powodu braku biletu.

...zaparkowałem na parkingu: Kraków Łokietka Biedronka w celu zrobienia zakupów. Po pobraniu biletu parkingowego (godz. 13:44:14) wróciłem do samochodu gdzie za wycieraczką znalazłem wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej, wystawione o godz. 13:45. Czas 46 sekund jest stanowczo za krótki na zapoznanie się z regulaminem parkingu i powrót z biletem parkingowym do auta na drugi koniec parkingu

- skarżyli się klienci.

Prezes UOKiK ustalił, że spółka TD System odmawiała anulowania wezwań do uiszczenia opłaty za brak biletu parkingowego, mimo że konsument pobrał bilet, ale nie umieścił go za przednią szybą samochodu.

Ostatecznie stwierdzono, że spółka TD System, odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. UOKiK nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tys. złotych.

TD System nie zarządza już parkingami przy sklepach Aldi, zaś za rozpatrzenie zgłoszeń dotyczących parkingów przy placówkach sieci handlowej Biedronka odpowiada obecnie jej właściciel - Jeronimo Martins Polska.

UOKiK wszczął również postępowanie przeciwko przedsiębiorcy Łukasz Zbróg we Wrocławiu, który prowadzi prywatny parking przy pl. Hirszfelda 14 we Wrocławiu. Parking znajduje się blisko szpitala onkologicznego. Banery reklamowe informują, że klienci apteki znajdującej się naprzeciwko parkingu mogą parkować do 20 minut za darmo. Ale według regulaminu jest jeden warunek - bezpłatne korzystanie jest możliwe po wcześniejszym pobraniu biletu od pracownika pobliskiej myjni. Prezes UOKiK uważa, że klienci mogli zostać wprowadzeni w błąd.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto