Dobra wiadomość. Pojedzie pociąg Wrocław - Bielany - Sobótka - Świdnica. Są na to pieniądze!

Marcin Kaźmierczak
Samorząd województwa dołoży 42 mln złotych do remontu linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica.

Brakujące pieniądze będą pochodziły z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pociągi - m.in. do Sobótki i południowych osiedli Wrocławia dojadą na przełomie 2020 i 2021 r. Inwestycja będzie kosztowała 245 mln zł.

Dzięki dołożeniu brakujących pieniędzy, PKP PLK nie będą musiały rozpisywać nowego przetargu, co znacząco opóźniłoby rozpoczęcie prac i przywrócenie połączeń pomiędzy Wrocławiem, Kobierzycami, Bielanami, Sobótką i Świdnicą.

W zakończonym w grudniu przetargu okazało się, że oferty na remont linii przekraczają zakładany budżet, czyli 185 mln zł o nawet 300 mln zł.

Według harmonogramu cała inwestycja ma zakończyć się jesienią 2020 r., tak aby pociągi wróciły na linię na przełomie 2020 i 2021 r. Po remoncie pociągi mają osiągać prędkość 100 km/h. Na południu Wrocławia pociągi zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej - oba przystanki będą miały osobne perony w zależności od kierunku jazdy oraz Wrocław Tarnogaj w rejonie ul. Bardzkiej i Buforowej. Remontu nie doczeka się jednak stacja Wrocław Klecina. Pociągi na jednotorowej linii będą mijały się w dwóch miejscach - w Sobótce Zachodniej oraz Bielanach Wrocławskich.

Docelowo pociągi będą jeździły z Trzebnicy przez Wrocław, Bielany Wrocławskie, Kobierzyce, Sobótkę do Świdnicy. Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, ponieważ w ramach remontu linia nie zostanie dodatkowo zelektryfikowana. Sześć nowych trzyczłonowych składów spalinowych, które do obsługi linii chcą kupić Koleje Dolnośląskie mają dotrzeć na Dolny Śląsk do 2022 r. Mają kosztować 90 mln zł.

PKP PLK wyremontują także odcinek pomiędzy Świdnicą Kraszowicami a Jedliną-Zdrój. Prace wykona Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" za 135 mln zł. Zwycięska firma do marca 2019 roku ma wykonać projekt, a do 20 listopada 2020 roku zakończyć remont linii. W tym przypadku oferta zaakceptowana przez PKP PLK, była o 25 mln droższa, niż założony budżet.

ZOBACZ TAKŻE: TRWA ROZBUDOWA DWORCA WROCŁAW GŁÓWNY

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie