Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dialog wchodzi w wirtualne komórki

Ryszard Żabiński
Klienci Dialogu nie będą już przywiązani do telefonu stacjonarnego Fot. Marcin Osman
Klienci Dialogu nie będą już przywiązani do telefonu stacjonarnego Fot. Marcin Osman
Telefonia Dialog podpisała umowę z Polkomtelem na świadczenie usług telefonii komórkowej, w tzw. modelu MVNO. Oznacza to, że wrocławska firma zostanie wirtualnym operatorem - będzie oferowała usługi telefonii komórkowej ...

Telefonia Dialog podpisała umowę z Polkomtelem na świadczenie usług telefonii komórkowej, w tzw. modelu MVNO. Oznacza to, że wrocławska firma zostanie wirtualnym operatorem - będzie oferowała usługi telefonii komórkowej w oparciu o infra-strukturę Polkomtela. Stanie się to pod koniec III kwartału tego roku.

Wcześniej wrocławski telekom powinien już być notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych. Właśnie przygotowywany jest prospekt emisyjny.

W ciągu dziesięciu lat działalności Dialog pozyskał około pół miliona klientów telefonii stacjonarnej, przede wszystkim na Dolnym Śląsku. Wkrótce dostaną oni dodatkową premię za lojalność - możliwość skorzystania z usług telefonii komórkowej.
- Nasz projekt zakłada świadczenie usług zarówno przedpłaconych jak i abonamentowych, z wystawianiem faktur z dołu. Do tej pory żaden wirtualny operator nie wdrożył takiego modelu rozliczeń - powiedział nam Sławomir Szych, prezes Dialogu.
Można oczekiwać, że korzystanie z komórek Dialogu będzie stosunkowo tanie - operator nie musi przecież budować całej infrastruktury, choć pewne inwestycje będą konieczne. Najważniejszym atutem operatora będzie rozszerzenie oferty, na którą dotychczas składały się usługi stacjonarne, internetowe i multimedialne. Taka strategia pozwoli utrzymać dotychczasowych klientów i pozyskać nowych.
- To nasza odpowiedź na rynkowe trendy, spadek przychodów z segmentu telefonii stacjonarnej i rosnące wymagania klientów - dodaje prezes Szych.
Wirtualny operator sieci komórkowej ma dwie możliwości rozwoju: oferować niską cenę usług albo tworzyć ofertę dla określonej grupy odbiorców, np. młodzieży uprawiającej sporty ekstremalne.
Takim operatorem nie musi być firma telekomunikacyjna. Liczy się rozpoznawalna marka i rozwinięta sieć sprzedaży. Na takiej zasadzie operatorami komórkowymi są w Europie sieci hipermarketów, jak Tesco, czy Aldi, ale także McDonald's czy francuska telewizja M6.
Firmy takie mogą oferować swoim klientom usługi pakietowe, np. dołączając do dotychczasowych produktów darmowe minuty, tańsze esemesy czy karty prepaid. To jedna ze skuteczniejszych metod promocji, niewymagająca dużych nakładów.
Polkomtel (Plus GSM) podpisał do tej pory umowy tego typu z mBankiem oraz właścicielem internetowego komuni-katora Gadu Gadu. Świadczy także usługi z zakresu roamingu krajowego firmie P4, operatorowi sieci Play.

363,5
mln zł przychodów ze sprzedaży osiągnął Dialog po 3 kwartałach 2007 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto